حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد،

وجود اجماعی در کشور درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی نمی‌توان با آمریکایی‌ها کنار آمد گفت: امروز در کشور همه به این اجماع رسیده‌اند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و همواره به دنبال نفوذ و فتنه هستند.

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران اظهار کرد: همان طور که امام راحل فرمودند آمریکا همچون گرگ و جهان سوم همچون میش است، این سیاست آمریکا در ادوار گذشته می‌باشد. حال اینکه برخی از ساده لوحان در کشورهای مختلف و حتی ایران استنباطشان این است که می‌توان صادقانه با آمریکا مذاکره کرد. این افراد با عینک خوش بینی به همه چیز نگاه می‌کنند و رفتارهای آمریکا را با ساده لوحی و نادانی تفسیر می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره نشان دادند که مذاکره و عملشان با یکدیگر تفاوت دارد که این موضوع را می‌توان به خوبی در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران و تحولات اخیر سوریه به خصوص در آتش بس مشاهده کرد. آمریکایی‌ها با سوء استفاده از شرایط نه تنها آتش بس را نقض کردند که داعش را تقویت نموده تا به اهداف خود برسند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به استراتژی آمریکایی‌ها درباره تحولات سوریه و به دنبال آن کنار گذاشتن بشار اسد گفت: آمریکایی‌ها همین سیاست را به شیوه‌ای دیگر در عراق دنبال کردند ولی چون نتوانستند عراق را در دست بگیرند داعش را تقویت کرده و عراق را به سه منطقه تبدیل کردند.

حسن بیگی ادامه داد:  در شرایطی آمریکایی‌ها چنین اقداماتی را انجام می‌دهند که برخی افراد با ساده لوحی فریب آمریکا را خورده و تلاش می‌کند این موضوع را به مردم القا کنند که راه حل تمامی مشکلات از آمریکا می گذرد. حال اینکه هر جا آمریکا وارد شده خسارت، خرابکاری و فریب به بار آورده که نمونه آن را می‌توان به افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و لیبی مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها خوی درندگی و سیاست یک بام و دو هوا را دنبال می‌کنند گفت: آن‌ها با سیاست چماق و هویج تلاش می‌کنند کشورها را در دست داشته باشند؛ البته بسیاری از کسانی که فکر می‌کردیم راه نجات کشور از آمریکا می‌گذرد سرشان به سنگ خورده و این موضوع رسیدند که رونق اقتصادی از طریق آمریکا شدنی نیست. آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را در پسرفت قرار داده و توسعه قطره چکانی بدهند؛ اما سخنان رهبری تمامی زوایای آمریکا را برای همه روشن کرد؛ آن هم در جمع نیروهای مخلص که حاضرند جان وخون شان را برای امنیت و آسایش مردم بدهند.

نماینده مردم دامغان در ادامه تاکید کرد:‌ تحت هیچ شرایطی امکان ندارد که بتوان با آمریکا کنار آمد، چون قول و عمل آمریکا با یکدیگر متفاوت است. هر جا که ناامنی در خاورمیانه وجود دارد می‌توان ردپای آمریکایی‌ها را دید؛ البته کشورهای هم پیمان آمریکا همچون عربستان نیز سیاست آمریکا را اجرایی کرده و سرباز بی جیره و مواجب آن‌ها هستند.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری برای همه فصل الخطاب است گفت: این صحبت ها نشان می‌دهد که همه باید به این جمع بندی برسند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد؛ البته آمریکا در موضوع برجام به دلیل قدرت ایران پای میز مذاکره نشست که اگر قدرت دفاعی ایران و حضور رهبری نبود آمریکا حاضر به عقب نشینی و انجام مذاکره نمی شد.

وی در پایان گفت: امروز اجماعی در کشور به وجود آمده و تمامی مردم به این موضوع رسیده‌اند که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و همواره دنبال فریب و نفوذند. این همان نکات سرنوشت‌ساز و راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است که رهبری آن را مطرح کردند و امیدواریم تمامی مسئولان این پیام را سرلوحه کار قرار دهند و همانطور که ملت ایران توانست در جنگ هشت ساله صدام را شکست دهد آمریکا را شکست دهد که این اتفاق رخ داده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95063118875
  • خبرنگار : 71234