• دوشنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95050106584
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب؛

نانواکناری: آمریکا قابل اعتماد نیست

نانواکناری: آمریکا قابل اعتماد نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری قبل از مذاکرات فرمودند طرف مقابل قابل اعتماد نیست و از این به بعد مذاکره کنندگان باید با هوشیاری کامل مراقب باشند که آنها به دنبال تلف کردن زمان نباشند.

ولی الله نانواکناری در گفتگو با ایسنا با اشاره به بیانات رهبری در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون استان های مختلف کشور در موضوع بدعهدی های آمریکا در اجرای برجام، گفت: قبل از مذاکره مقام معظم رهبری بارها فرمودند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و این موضوع را در حین مذاکره نیز مطرح کردند البته به این موضوع اشاره داشتند که مذاکره کنندگان با قوت کار را به پیش ببرند.

وی افزود: بعد از مذاکره در شرایطی که ما به تعهداتمان عمل کردیم طرف مقابل بدعهدی کرد که این صحت گفتار و تاکیدات رهبری در مورد قابل اعتماد نبودن آمریکایی ها را نشان داد به طوریکه قرار بود بعد از تصویب برجام طرف مقابل تحریم ها را یکجا بردارد اما بدعهدی کرده و اکنون صحبت از برداشتن تحریم ها به صورت تدریجی مطرح می شود که این نشان دهنده آن است که طرف مقابل قابل اعتماد نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مذاکره کنندگان باید در ادامه مذاکرات با آمریکا و غربی ها هوشیار باشند و مراقب برنامه ریزی های آنها باشند چرا که آنها به دنبال انجام اقدامات فرسایشی و زمان گیر هستند. ما معتقدیم که طبق تاکیدات رهبری طرف مقابل قابل اعتماد نیست و لازم است این هوشیاری در عرصه دیپلماسی در بین مذاکره کنندگان باشد و با این دید جلوی اقدامات آنها را بگیرد.

نانواکناری در ادامه با تاکید بر اینکه با اتکاء به توانمندی داخلی می توان در مقابل توطئه های استکبار ایستادگی کرد، گفت: اگر در تمام عرصه های داخلی همچون صنعت، کشاورزی، تولید، علم و تکنولوژی بتوانیم به توانمندی لازم دست پیدا کنیم می توانیم در مقابل طرف های غربی و آمریکایی ها ایستادگی کنیم چون آنها مخالف ایجاد چنین توانمندی در داخل هستند. طبیعتا در این شرایط می توان با قدرت و قوت مذاکره را انجام داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha