سعید اوحدی:

ظلم وهابیت و حکام سعودی در منا فراموش ناشدنی است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ظلمی که وهابیت و حکام سعودی در منا مرتکب شدند، فراموش ناشدنی است.

به گزارش ایسنا، سعید اوحدی در آیین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود که به‌نام شهید یونسیان از شهدای فاجعه منا در شاهرود برگزار شد اظهار کرد، امروز شاهد بودیم که کار بسیار ارزشمندی انجام گرفت که دانشجویان زندگی جدید علمی‌ یا به عبارتی زندگی اجتماعی‌شان را با نام شهید «مجید یونسیان»، از شهدای فاجعه منا و از دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت همین واحد دانشگاهی شروع کردند.

وی با تأکید بر ارزشمندی این برنامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند فاجعه منا باید زنده نگه‌داشته شود و می‌بینیم که در فاجعه منا عزیزان زیادی را از دست دادیم که شهید مجید یونسیان هم یکی از سرمایه‌های بزرگ این شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بود که من به‌ نوبه خودم از برنامه‌ریزی امروز که به نام ایشان برگزار می‌شود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

اوحدی با اشاره به اینکه در اسلام مفهومی به نام فارغ‌التحصیلی نداریم افزود: در آموزه‌های دینی آن‌قدر ارزش‌های اسلامی غنی است که در رابطه با علم که روایات زیادی آمده است و پیامبر اکرم (ص) در آغازین روزهای اسلام و در سرزمین عربستانی که در بدترین شرایط ممکن و در زمانی که فرزندان دختر خودشان را در دوران جاهلیت دفن و زنده‌به‌گور می‌کردند و در چنین جامعه تاریکی طلب علم را فریضه دانسته و فرمودند جویای علم باشید از لحظه تولد تا آخرین لحظه عمر.

اوحدی بیان کرد: طلب علم همان یافتن کمالات است و آنچه پیامبر اسلام (ص) در مورد طلب علم فرمودند مصداق بارز آن در امثال شهدایی مثل مجید یونسیان ظهور پیدا می‌کند که به درجات بالایی از کمال رسیدند و امروز اگر شما به دنبال علم و رشد و کمال هستید باید الگوی‌تان این شهید بزرگوار باشد که فارغ‌التحصیل واقعی است به قله‌های کمال رسید.

وی بابیان اینکه فاصله ظاهر پدیده‌های خلقت با باطن آن را شناخت می‌گویند و این همان چیزی که شما در بستر علم به دنبال آن هستید اظهار کرد: پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) می‌فرمایند خدایا پدیده‌های خلقت را به من بشناسان، آن‌گونه که هستند و باید بگوییم که شما هم از علم ظاهری باید به تحقیق و پژوهش و به دنبال آن باطن علوم باشید.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: واژه منا، واژه شهید و شهدای منا یک ظاهر دارند اما شهدای ما در منا دارای عمق بسیار عجیبی بودند.

وی با اشاره به فاجعه منا و قداست خانواده‌های این حادثه به پیگیری خانواده این شهید در روز فاجعه منا اشاره کرد و گفت: سوگند می‌خورم که روزی که پدر شهید یونسیان را دیدم، با کوهی از صبر مواجه شدم و همسر ایشان هم با لباس احرام چادر به چادر می‌گشت و هر لحظه امید داشت تا فرزند خود را بیابد.

سعید اوحدی گفت: شهدا به درجه‌ای از کمال رسیدند که جسم مادی این‌ها توان پذیرش‌شان را نداشت و باید شهید می‌شدند.

وی با اشاره به ظلمی که وهابیت و حکام سعودی حتی به اهل سنت کردند تصریح کرد: در فاجعه منا، ۸۴ شهید مربوط به اهل تسنن بودند که ۳۴ شهید را زنان زائر اهل سنت تشکیل می‌دادند.

اوحدی با بیان اینکه آنچه از انسان باقی می‌ماند اخلاق، ارزش‌های انسانی، روابط اجتماعی و بزرگواری است افزود: من باید به شما تبریک بگویم که فارغ‌التحصیلی خود را به نام یک شهید فاجعه منا جشن گرفتید و این عنایت خداوند به شماست.

انتهای پیام
  • شنبه/ ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95062716645
  • خبرنگار :