به گزارش ایسنا، در سال 2000 میلادی 59 درصد از مردم آمریکا اعلام کردند قصد دارند رقابتهای المپیک سیدنی را از طریق تلویزیون تماشا کنند، در حالی که 40 درصد نیز اعلام کردند برنامهای برای تماشای این رقابتها ندارند؛ این در حالی است که این آمار و ارقام در سال جاری میلادی و همزمان با برگزاری المپیک ریو به کمترین میزان خود رسیده و اکثریت 51 درصدی از مردم آمریکا اعلام کردند این بازیها را از طریق تلویزیون دنبال نخواهند کرد.
بنا بر اعلام «یاهو فاینشنال» میزان تماشای رقابتهای المپیک از طریق تلویزیون در آمریکا در مقایسه با آمار المپیک لندن با 17 درصد کاهش روبهرو بوده است.
«استیو برک» رئیس شبکه «ABC یونیورسال» که حق پخش رقابتهای المپیک در آمریکا را تا سال 2032 با هزینه 12 میلیارد دلاری خریداری کرده است پیش از آغاز المپیک ریو از کابوس کاهش 20 درصدی مخاطبان تلویزیون این رویداد ورزشی خبر داده بود؛ کابوسی که ظاهرا به حقیقت رسیده است و حتی ریزش مخاطبان تلویزیونی برای گروه سنی مهم 18 تا 49 سال 25 درصد است.
اما این تمام ماجرا نیست و نکته اصلی در اینجاست که میزان مخاطبان دیجیتالی المپیک ریو افزایش قابل ملاحظهای داشته است و در اولین هفته این رویداد ورزشی 1/86 میلیون دقیقه از پوشش خبری شبکه NBC از المپیک توسط کاربران آنلاین در فضای مجازی بارگذاری و دانلود شده است که رکود المپیک لندن و المپیک زمستانی سوچی را شکست.
شنبه گذشته شبکه NBC در یک کنفرانس خبری مدعی شد که امروز بهترین روز در جذب مخاطب دیجیتال از سوی این شبکه تلویزیونی در پخش برنامههای المپیک است که با 150 میلیون دقیقه از پوشش خبری این شبکه در فضای مجازی بارگذاری و دانلود شده همراه بوده است که در مقایسه با آمار همین روز در المپیک لندن حاکی از رشد 263 درصدی است.
انتهای پیام