به گزارش ایسنا به نقل از کمیته اطلاعرسانی بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه امسال در نیمه دوم آبان ماه برگزار میشود. به منظور برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیشبینی فضای مورد نیاز و گروهبندی موضوعی، تأمین امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تهیه خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و ...، در این مرحله نسبت به پیش ثبت نام متقاضیان از تاریخ ٣٠ مرداد تا پایان روز شنبه، ششم شهریور ماه سال جاری اقدام میشود.
شایان ذکر است، صرفا مؤسسات مطبوعاتی و رسانههای زیر میتوانند در نمایشگاه شرکت کنند:
١. مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه ها، هفته نامه ها، دو هفته نامه ها، ماهنامه ها، دو ماهنامه ها، فصلنامه ها
٢. خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی
٣. تشکل های عضو شورای هماهنگی تشکل های مدیریتی مطبوعاتی و شورای هماهنگی تشکل های روزنامه نگاری
٤. صنایع خدمات مرتبط با حوزه رسانه و اطلاع رسانی ( چاپ، کاغذ، توزیع،تبلیغات و بازرگانی، آموزش های تخصصی، نرم افزارهای اطلاع رسانی و ...)
٥. روابط عمومی دستگاه ها و سازمان های دولتی
٦. نمایندگی های رسانه های خارجی در تهران
در این مرحله به منظور جلوگیری از ورود متقاضیان غیر واقعی، برای متقاضیان غرفههای با متراژ کمتر از ٢٤ متر مبلغ یک میلیون ریال و برای متقاضیان غرفههای بالاتر از ٢٤ متر، دو میلیون ریال دریافت میشود. بدیهی است مبالغ قید شده در هنگام ثبتنام قطعی و واریز هزینه واگذاری غرفه محاسبه و از رقم نهایی کسر میشود.
یادآور میشود در صورت عدم ثبتنام قطعی، مبلغ پیش ثبتنام عودت داده نمیشود. زمان ثبتنام قطعی در نیمه دوم شهریور ماه و زمان انتخاب محل غرفه (جانمایی آنلاین) متعاقبا اعلام خواهد شد.
گروههای اولیه نمایشگاهی به شرح زیر است:
*زمان پیش ثبت نام از ٣٠مرداد تا ٦ شهریور است.
* این گروه بندی، قطعی نبوده و ممکن است پس از برآوردهای ناشی از ثبت نام اولیه برخی از گروه ها در هم ادغام شده و یا به آن افزوده شود.
ضوابط و شرایط شرکت در نمایشگاه
١- رسانه هایی که اطلاعات آن ها در سامانه جامع رسانه های کشور (e-rasaneh.ir) موجود نباشد، امکان پیش ثبت نام وحضور در نمایشگاه را ندارند.
٢- ستاد برگزاری نمایشگاه تعهدی برای پذیرش و تأمین غرفه برای رسانه هایی که پیش ثبت نام نکرده اند، ندارد.
٣- «پیش ثبت نام» به منزله قطعیت ثبت نام نیست. همچنین متراژ پایه و ضوابط تخصیصی بعد از پیش ثبت نام و برآورد میزان تقاضاها مشخص خواهد شد.
٤- تصمیم گیری در خصوص تعیین گروه نهایی هر رسانه توسط ستاد نمایشگاه صورت می گیرد. ( چنانچه خود رسانه در پیش ثبت نام، گروه خود را به درستی انتخاب کرده باشد تغییری داده نمی شود.)
٥- هزینه غرفه رسانه های استانی و منطقه ای واقع در بخش استانی و محلی با ٧٥ درصد تخفیف نسبت به قیمت پایه محاسبه خواهد شد.
٦- برای رسانه های بخش خصوصی تعرفه واگذاری غرفه های ١٢ تا ٢٤ متر با ٦٠ درصد تخفیف محاسبه می شود. شایان ذکر است ستاد نمایشگاه امسال هیچ افزایش تعرفه ای برای واگذاری غرفه ها نداشته و برای بخش خصوصی تخفیفی بیشتر از سال ٩٤ نیز در نظر گرفته است.
٧- جانمایی هر گروه به عهده ستاد برگزاری و جانمایی هر رسانه در محدوده گروه مربوطه، پس از ثبت نام قطعی، توسط خود رسانه و براساس انتخاب روی نقشه بصورت آنلاین انجام می گیرد. همچنین هزینه غرفه صرفا از طریق درگاه بانکی سایت نمایشگاه قابل واریز خواهد بود.
٨- برای هر ١٢ متر غرفه حداکثر ٢ عدد کارت متصدی غرفه صادر خواهد شد.
٩- نهایت ارتفاع سازه های نمایشگاه ٣,٥ متر است و زمان پیش بینی شده برای ساخت و ساز غرفه ٣ روز می باشد.
١٠- سایر شرایط و مشروح ضوابط اجرایی و فنی همزمان با ثبت نام قطعی منتشر می شود.
١١- در صورت محدودیت فضا، ممکن است رسانه هایی که انتشار نامنظم دارند، پذیرش نشده و مبلغ واریزی بابت پیش ثبت نام عودت داده می شود.
١٢- پس از ثبت نام قطعی و گروه بندی نهایی رسانه های متقاضی حضور در نمایشگاه مطبوعات، در مرحله جانمایی الکترونیک، رسانه های برتر نمایشگاه سال گذشته و رسانه های دارای ضریب کیفی بالاتر، از اولویت انتخاب مکان غرفه برخوردار خواهند بود . این مزیت شامل غرفه های انتخاب شده تحت عنوان غرفه فعال در سال ٩٤ نمی شود .
١٣- در صورت انصراف از حضور در نمایشگاه، هزینه های دریافت شده برای پیش ثبت نام و همچنین ثبت نام قطعی عودت داده نمی شود.
کمیته اجرایی ستاد برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از طریق شماره تلفن های ٨٤٠٩٥١٧٩ ، ٨٤٠٩٥١٦٨ و ٠٩٣٦٤٣٤٨٠٠١ همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ٨ تا ١٧ پاسخگوی سوالات است.
انتهای پیام