به گزارش ایسنا، دکتر محمد احمدی بافنده با اعلام این خبر، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در سالهای اخیر تاکیدات متعددی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی داشتند و وظیفه همه بخش های اجرایی کشور است که این سیاست ها را در اولویت کاری خود قرار دهند. در این راستا شرکت بهره برداری مترو تهران هم با حمایت از تولید کنندگان داخلی گام های موفقی را در راستای تولید ملی قطعات ناوگان مترو برداشته است.
وی با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان داخلی و استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی کشور برای بومی سازی صنعت مترو مدتی است که در این شرکت آغاز شده، افزود: اکنون این تلاش ها به ثمر نشسته و شاهد ورود قطعات داخلی به ناوگان مترو هستیم؛ اخیرا هم در عملیات نوسازی شبکه برق بالاسری ایستگاه گلشهر، بیش از 90 درصد قطعات استفاده شده ساخت داخل بود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با تاکید بر اینکه تمام قطعات این عملیات گسترده به جز یک قطعه، ساخت ایران بود و مراحل ساخت و نصب آن توسط متخصصان داخلی انجام شد، تصریح کرد: کیفیت قطعات تولید ملی از بسیاری از قطعات وارداتی که عمدتا چینی بودند، بهتر است و این کار هزینه های تعمیر را هم به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
احمدی بافنده ضمن اعلام این مطلب که تولیدات ما در قطارهای شهری سایر شهرهای کشور نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ادامه داد: توجه به تولید ملی صرفه جویی ارزی بسیار خوبی را برای ما در پی دارد و در تجربه عملیات نوسازی شبکه برق بالاسری ایستگاه گلشهر هم ما با یک دهم قیمت قطعات وارداتی، توانستیم این کار را انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان خاطر نشان کرد: قطعات زیادی در بهره برداری از ناوگان مترو مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به این قطعات با توجه به گسترش روزافزون این ناوگان در شهرهای کشور در حال گسترش است. بنابراین تولید ملی در صنعت مترو می تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز، اشتغال زایی پایداری را هم در کشور ایجاد کند.
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، عملیات نوسازی شبکه برق بالاسری ایستگاه گلشهر در خط 5 مترو تهران 8 مرداد ماه سال جاری صورت گرفت ، این عملیات که قرار بود در دو روز انجام شود با همت جهادی کارکنان، یک روز زودتر از زمان پیش بینی شده به اتمام رسید.
انتهای پیام