درخواست اهل سنت عراق برای مشخص کردن پرونده فساد الجبوری و ادعاهای وزیر دفاع

رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی اهل تسنن در پارلمان عراق ضمن درخواست از دستگاه قضایی این کشور برای فیصله دادن به مسایل مطرح شده در جلسه استیضاح وزیر دفاع، تاکید کردند که موضوع برکناری یا استعفای رئیس پارلمان از سمتش تا صدور حکم دستگاه قضایی در این خصوص بلاتکلیف است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، رهبران احزاب و جریان‌های سیاسی اهل تسنن عراق در پایان نشستی که در منزل اسامه النجیفی، رئیس ائتلاف متحدون عراق داشتند، تاکید کردند که موضوع برکناری یا استعفای سلیم الجبوری، رئیس پارلمان از سمتش به دنبال اتهاماتی که خالد العبیدی، وزیر دفاع این کشور در پرونده‌های فساد مربوط به نهادهای نظامی عراق متوجه وی کرد تا صدور حکم دستگاه قضایی در این خصوص بلاتکلیف خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است: تصمیمات دستگاه قضایی درباره رئیس پارلمان براساس آنچه در جلسه استیضاح وزیرر دفاع مطرح شد،‌ پیگیری خواهد شد و از دستگاه قضایی عراق خواسته می‌شود به شکلی حرفه‌ای، عادلانه و به دور از هرگونه تاثیرپذیری به این امور فیصله دهد اما مساله برکناری یا استعفای رئیس پارلمان تا زمان صدور حکم دستگاه قضایی درباره درستی یا نادرستی موضعگیری‌اش معلق خواهد ماند و بعد از حکم قضایی ما می‌توانیم در این مورد تصمیم‌گیری کنیم.

دستگاه قضایی عراق کار ثبت و تحقیق در اظهارات العبیدی درباره پرونده‌های فساد در نهاد نظامی عراق که شامل الجبوری و تعدادی از نمایندگان می‌شود را آغاز کرده است.

همچنین این ائتلاف تاکید کرد، باید به مشکلات موجود در استان‌های الانبار و نینوا رسیدگی شده و در راستای تشکیل شورایی که فرماندهی در استان‌ها را برعهده گیرد، تلاش شود.

دستگاه قضایی عراق به دنبال اتهامات مطرح شده از سوی العبیدی در جلسه استضاح علیه رئیس پارلمان و نمایندگان،‌ روز پنج‌شنبه در حکمی آنها را تا مشخص شدن موضوع ممنوع السفر کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050110001
  • خبرنگار : 71496