در چارچوب عملیات آزادسازی جزیره الخالدیه؛

العامری از آزادسازی جاده بین فلوجه و رمادی خبر داد

فرمانده عملیات الانبار از آغاز عملیات نظامی مجدد برای آزادسازی جزیره الخالدیه در شرق شهر رمادی خبر داد. این درحالی است که ۱۵ هزار شبه نظامی از ساکنان موصل به عملیات آتی این شهر می‌پیوندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی،‌ اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات آزادسازی استان الانبار با اشاره به آغاز عملیاتی نظامی برای بازپس گیری جزیره الخالدیه در شرق شهر رمادی اظهار داشت: عملیات از سه محور و با مشارکت ارتش، پلیس الانبار و پلیس فدرال آغاز شده است.

المحلاوی در ادامه اشاره‌ای به زمانی که پیش بینی می‌کند این عملیات جدید پایان یابد، نکرد.

علی داوود، رئیس شورای شهر الخالدیه در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی اظهار داشت: ارتش بمباران شدید پایگاه‌های داعش در جزیره الخالدیه را آغاز کرده و در این بمباران خسارت مالی و انسانی بزرگی به داعش وارد شده است.

جزیره الخالدیه یکی از بزرگترین پایگاه‌های باقی مانده داعش در استان الانبار است که از اواسط سال ۲۰۱۴ کنترل آن را به دست گرفته است. داعش از آن زمان تاکنون از این منطقه فعالیت‌ها و عملیات‌های خود به سمت شهر رمادی را آغاز می‌کند. طبق آخرین گزارش‌های مرکز اطلاعات عراق اکثر فرماندهان و اعضای داعش که در عملیات رمادی، فلوجه و الصقلاویه شکست خوردند به این منطقه فرار کردند و الخالدیه را مقر خود قرار دادند.

باز پس گیری جزیره الخالدیه به دلیل قرار داشتن در بزرگراه بین‌المللی که بغداد را به اردن و سوریه وصل می‌کند، از اهمیت استراتژیکی برخودار است. تاکنون چندین بار عملیات برای آزادسازی این منطقه آغاز شده است.


در این راستا هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر امروز (شنبه) از آزادسازی کامل مسیر میان‌بر ارتباطی میان فلوجه و رمادی خبر داد و گفت:‌ مناطق همجوار مسیر مذکور علت اصلی سقوط شهر رمادی بودند.

العامری به سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی و حشد شعبی امروز توانستند این مسیر که شهر فلوجه را به رمادی متصل می‌کند،  به طور کامل آزاد کنند و این عملیات در چارچوب عملیات گسترده‌ای است که برای آزادی جزیره خالدیه آغاز شد.

العامری ادامه داد که روستاهای البوبالی، البوعبید، القرطان و تعدادی شهرها در مجاورت این مسیر میان‌بر آزاد شدند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95050105144
  • خبرنگار : 71496