دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان:

در هفته عفاف و حجاب تنها از ظرفیت 6 ارگان قزوین استفاده شد

‌دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین گفت: با توجه به گذشت یک ماه از فعالیت رسمی بنیاد عفاف و حجاب عملکرد بنیاد به‌عنوان نخستین فعالیت‌های خود که در هفته‌ی عفاف و حجاب انجام داد، به نسبت مناسب بود.

‌فاطمه محمد بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های هفته‌ی عفاف و حجاب از یک ماه پیش از آغاز هفته برنامه‌ریزی شد و جلسات متعددی بین مدیر بنیاد عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی ترتیب داده شد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین بنیاد عفاف و حجاب و دستگاه‌های اجرایی تقسیم‌کار صورت گرفت و دستگاه‌های اجرایی که سال‌های متمادی در این عرصه حضور داشتنه‌اند، به فعالیت مجدد پرداختند.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های هفته‌ عفاف و حجاب بعضی ارگان‌ها ازجمله استانداری، جهاد دانشگاهی، سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری دعوت بنیاد عفاف و حجاب را پذیرفته و در این برنامه‌ها با بنیاد همکاری لازم را انجام دادند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین با اشاره به اینکه فرصت بنیاد برای برگزاری جلسات ‌هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی کم بود، گفت: با توجه به اینکه از 20 ارگان برای برگزاری مراسم هفته‌ی عفاف و حجاب دعوت‌شده بود، توانستیم به جهت کمبود وقت از ظرفیت 6 ارگان استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در هفته‌ی عفاف و حجاب برنامه‌های متنوعی در استان برگزار شد که با ارزیابی‌های صورت گرفته استقبال مردم و اثرگذاری این برنامه‌ها در فضای عمومی استان تقریباً مناسب بوده است.

محمد بیگی اضافه کرد:در راستای بهتر برگزار شدن مراسم‌ هفته عفاف و حجاب از ظرفیت 10سازمان مردم‌نهاد در استان استفاده شد و این سازمان‌ها توانستند عملکرد مناسبی در اقدامات فرهنگی و هنری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد پویش مردمی من خانواده‌ام را دوست دارم نیز توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مطرح شد گفت: این پیشنهاد تلفیق کار مردمی و دولتی بود که از جذابیت بالایی برخوردار بود.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب تصریح کرد: بنیاد عفاف و حجاب به‌عنوان ارگان هماهنگ‌کننده و یکپارچه، عملکرد خود را به مردم نشان داد و این مردم هستند که باید اقدامات بنیاد را ارزیابی و قضاوت کنند.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: همایش 10 هزارنفری دفاع از حریم خانواده و نمایش‌نامه مسجد گوهرشاد، از جمله برنامه‌هایی بود که در سراسر استان و بعضی دهستان‌ها برگزار شد و اثرگذاری خوبی نیز داشت.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب  اظهار کرد: برای نخستین بار فعالیت‌های عفاف و حجاب به‌صورت گسترده و چشم‌گیر در استان انجام شد، چراکه تا سال‌های گذشته هر ارگان به‌تنهایی در حوزه‌ی عفاف و حجاب عمل می‌کرد، درحالی‌که امسال تعامل زیادی بین ارگان‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه‌های عفاف و حجاب در 9 شهر استان و بقیه‌ی شهرستان‌ها و دهستان‌ها اجرا شد و برنامه‌ریزی‌شده تا اردوهای جهادی نیز صورت گیرد که البته نشان‌دهنده‌ی آن است که اقدامات جدیدی در حوزه‌ی عفاف و حجاب صورت خواهد گرفت.

محمد بیگی اضافه کرد: با وجود نقص‌های متعددی که در برنامه‌ی عفاف و حجاب وجود داشت، ولی مسئولان اجرایی نیز از عملکرد این بنیاد رضایت داشتند، چرا که تاکنون فعالیت در حوزه‌ی عفاف و حجاب به این پررنگی مشاهده نشده است.

وی یادآور شد: با تعامل، همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت می‌توانیم فعالیت‌های مفیدی را در حوزه‌های اجتماعی انجام دهیم و منجر به تأثیرات فرهنگی مثبتی در جامعه باشیم.

محمد بیگی اعلام کرد: بعضی خانواده‌ها نگرانی خود را مبنی بر مشکلات موجود در روابط و فسادهای اجتماعی مطرح می‌کردند و خواهان آن بودند تا برنامه‌ها در حوزه‌ی عفاف و حجاب افزایش پیدا کند تا خانواده‌ها احساس امنیت و آرامش بیشتری کنند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب در پایان گفت: به جهت سرعت جنگ نرم و رسوخ رسانه‌ها در جامعه نیازمند آن هستیم تا فعالیت‌های خود را در عرصه فرهنگی  چندین برابر افزایش دهیم.

‌انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95050100472
  • خبرنگار :