تفاهم‌نامه‌ای برای رسیدن به پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ۲۰۱۸

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و رییس شورای شهر تبریز در راستای انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایسنا، به موجب تفاهم‌نامه‌ای که صبح امروز (پنجشنبه) به امضای مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صادق نجفی شهردار تبریز و شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز رسید، مقرر شد طرفین در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ همکاری‌های موثرتری داشته باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این  نشست گفت: همه باید تلاش کنیم تا تبریز برای ۲۰۱۸ میزبانی شایسته باشد و مهم نیست چه کسی این کار را  برای رسیدن به  هدف مورد نظر انجام می‌دهد. به همین منظور در روزهای آینده دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ را راه‌اندازی خواهیم کرد تا نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در آن حضور داشته باشند و با مدیریت واحد به نتیجه مورد نظر برسند.

مرتضی آبدار با اشاره به اینکه بازخورد هر اتفاق مثبتی به شهر بازخواهد گشت، بیان کرد: در پی آنیم تا با نگاه فرابخشی و هم افزایی بین دستگاه‌ها، امور بین بخشی و فرابخشی را با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک به انجام برسانیم.

شهردار تبریز نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد: فصل جدیدی در تعامل و همدلی این دو مجموعه مهم اجرایی آغاز شود.

صادق نجفی گفت: با رویکرد حمایتی شورای اسلامی شهر تبریز در حوزه فرهنگی برآنیم تا در تعامل با اداره کل میراث فرهنگی این جایگاه را ارتقاء بخشیم و  تبریز را به سطحی که استحقاقش را دارد برسانیم.

شهردار تبریز با اشاره بر اولویت‌بندی موضوعات مشترک بین دو طرف، اظهار کرد: در این راستا، احیای خانه‌های تاریخی، تکمیل موزه فرش، بهبود وضعیت بازار تاریخی، سامان‌دهی مجموعه دوکمال و احیای ربع رشیدی از جمله موضوعاتی است که جز با تعامل هدفمند و اولویت‌بندی لازم از سوی دو طرف، به نتیجه نخواهد رسید.

رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این نشست همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری و شهرداری را زمینه‌ساز شناسانده شدن هر چه بیشتر تبریز عنوان کرد و افزود:  مسیر برای این همکاری فراهم شده است و امیدوارم بتوانیم در عرصه گردشگری در زمینههای جهانی اثرگذار باشیم.

شهرام دبیری گردشگری را یکی از مهمترین راه‌های برون‌رفت از رکود اقتصادی برشمرد و گفت: با پتانسیل‌های موجود و در تعامل با دولت در مسیر افزایش میزان گردشگر گام خواهیم برداشت.

در این نشست همکاری به منظور شناسایی، حفظ، احیا و مرمت میراث ارزشمند فرهنگی، ثبت آثارملموس و ناملموس فرهنگی، مرمت و احیای بافت‌های تاریخی در این تفاهم نامه مورد تاکید طرفین قرار گرفت. حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی، ایجاد بازارچه‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی، از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95031712028
  • خبرنگار : 71503