بانوی ملایری به کانون 5 خانواده روح زندگی بخشید

یک بانوی ملایری که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای کبد، کلیه‌ها، قرنیه‌ها، استخوان پا و ... جان 5 بیمار نیازمند را نجات داد و به 5 خانواده زندگی دوباره بخشید.

یک بانوی ملایری که دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای کبد، کلیه‌ها، قرنیه‌ها، استخوان پا و ... جان 5 بیمار نیازمند را نجات داد و به 5 خانواده زندگی دوباره بخشید.

"مصطفی" پسر ارشد خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان این‌که اقدام برای اهدای اعضاء با رضایت کامل کلیه افراد خانواده ما صورت گرفت، مهم‌ترین هدف از این حرکت خداپسندانه و ماندگار را، رضایت الهی و نجات جان 5 خانواده عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مادر مرحومه بنده به نام "شهناز" همزمان با میلاد مسعود فاطمه زهرا(س) دچار سکته مغزی و به اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) برده شد که متأسفانه خونریزی مغزی افزایش یافت و پزشکان تشخیص دادند که باید با آمبولانس به بیمارستان شهدای تجریش تهران منتقل شود.

وی ادامه داد: با وجود تلاش پزشکان، مادر بنده دچار مرگ مغزی شد که سرانجام با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد، ایشان برای اهدای اعضا به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل شود.

وی با اشاره به این‌که هیچ‌کدام از گیرندگان اعضاء را نمی‌شناسیم و این اهدای عضو به صورت کاملاً رایگان بوده است، خاطرنشان کرد: در بیمارستان مسیح دانشوری تأکید داشتیم که 2 کلیه مادر مرحومه‌مان به بیماران دیالیزی در نوبت پیوند استان همدان اهدا شود.

وی با تأکید بر این‌که در زمینه اهدای اعضای بیمارن مرگ مغزی باید فرهنگ‌سازی گسترده‌ای در جامعه صورت بگیرد، گفت: به راحتی با اهدای عضوی که قرار است زیر خاک دفن شود، می‌توان روح زندگی را در کانون بیماران در نوبت پیوند دمید که آثار و برکات معنوی فراوانی برای صاحبان عضو به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شاید در آن لحظه خانواده فردی که دچار مرگ مغزی شده، در ماتم و سوگ به سر ببرند، اما این ناراحتی پایدار نیست و وقتی حزن و اندوه برطرف شود اگر اهدای عضو صورت گرفته باشد، به شکوه عظمت و بزرگی عمل خیری که انجام داده‌اند پی خواهند برد و رضایت آرامش‌بخشی وجودشان را فرا می‌گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95013114929
  • خبرنگار :

برچسب‌ها