تاکید استاندار مرکزی بر پیگیری مصوبات اقتصاد مقاومتی

استاندار مرکزی بر پیگیری و تحقق مصوبات ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

استاندار مرکزی بر پیگیری و تحقق مصوبات ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، محمود زمانی قمی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی که در شرکت صنایع آذراب اراک برگزار شد، رونق واحدهای تولیدی و اقتصاد را اولویت‌های مهم استان در سال جاری دانست و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی موظف هستند مصوبات جلسات اقتصاد مقاومتی را پیگیری و محقق کنند. چنانچه دستگاهی برای پیگیری و تحقق مصوبات جلسات اقتصاد مقاومتی کوتاهی کند، ساکت نخواهم نشست.

استاندار مرکزی بیان کرد: شرکت صنایع آذراب در نیمه دوم سال جاری شرایطی متفاوت خواهد داشت و شاهد شکوفایی این شرکت صنعتی خواهیم بود.

فریبرز پرنا، مدیرعامل شرکت صنایع آذراب اراک، نام گذاری امسال را تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری دانست و گفت: تصمیم گیرندگان کشور از توان شرکت‌ها استفاده کنند و اقدامات از مرحله حرف و سخن بیرون آید و اجرایی شود. علیرغم اینکه تاکیدات بسیاری می‌شود، اما مدیران و تصمیم گیران با چشم پوشی از تولیدات داخلی به واردات روی آورده‌اند.

وی ضمن تاکید بر تغییر رویکرد تصمیم گیران جهت حمایت از تولیدات داخلی که منجر به اشتغال می‌شود ابراز امیدواری کرد که موانع موجود بر سر راه صنعت استان برداشته شود.

پرنا ضمن اشاره به اهتمام استانداری نسبت به رفع مشکلات صنعت استان گفت: متاسفانه برخی مدیران استان مساعدت و همکاری که مجموعه صنعت استان نیاز دارد را ندارند.

مدیرعامل شرکت آذراب ضمن تاکید بر اینکه اراک به عنوان یک شهر صنعتی معروف است، گفت: ارتقای صنعت این استان نیازمند توجه مدیران استان به صنایع است چرا که رساندن واحدهای صنعتی به ظرفیت اسمی شان نه تنها مشکل این واحدها را حل می‌کند بلکه مشکلات جامعه نیز رفع می‌شود. تصمیم گیران و مدیران استان به این موضوع بخشی نگاه نکنند تا واحدهای صنعتی در مدار تولید قرار گیرند و منجر به توسعه استان شوند.

غلامحسین کاتوزیان، قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذراب اراک نیز ضمن اشاره به تحریم‌ها و هزینه‌های سنگینی که برای خرید مواد اولیه به این شرکت تحمیل شده است، گفت: رکودی که در دو سه سال اخیر به کشور حاکم شده بود این مشکلات را تشدید کرد. در حال حاضر این شرکت با 25 درصد ظرفیت در حال فعالیت است و متاسفانه 75 درصد از ظرفیت این شرکت خالی است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت صنایع آذراب گفت: با تلاش همکاران در سال گذشته قراردادهای خوبی منعقد کردیم که اگر حمایت‌های دولتی از این شرکت دریغ نشود و با تزریق نقدینگی بانک‌ها به این شرکت، قطعا امکان پرکردن ظرفیت‌های خالی شرکت و خروج از بحران وجود دارد.

وی بیان کرد: این شرکت حدود 100 میلیارد تومان بدهکار است که بخشی از آن مربوط به اداره دارایی، تامین اجتماعی و آب و برق و گاز و فروشندگان و تامین کنندگان و سیستم بانکی است. مقرر شد مطالبات اداره دارایی با این شرکت تقسیط شود. بدهی به بیمه تقسیط شده است. همچنین سیستم بانکی نیز با این مجموعه جهت اخذ تسهیلات مساعدت کند.

به گفته محمود نعمتی، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی در این جلسه مصوب شد سازمان تامین اجتماعی نسبت به تقسیط بدهی شرکت صنایع آذراب اقدام کند. همچنین مقرر شد بانک تجارت و ملی نیز اعتباراتی را در اختیار این شرکت قرار دهند.

وی افزود: مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز اعتبار ارزی به شرکت پرداخت کند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۸:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95012611333
  • خبرنگار :