وزیر ارتباطات در پاسخ به ایسنا خبر داد

افزایش 6 برابری استفاده از اینترنت موبایل در نوروز امسال

وزیر ارتباطات از افزایش شش تا هفت برابری استفاده کاربران از اینترنت موبایل در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آماری که یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه کرده در نوروز امسال استفاده کاربران از اینترنت موبایل افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات از افزایش شش تا هفت برابری استفاده کاربران از اینترنت موبایل در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آماری که یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه کرده در نوروز امسال استفاده کاربران از اینترنت موبایل افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه دیدار نوروزی خود با کارکنان این وزارتخانه در پاسخ به میزان استفاده کاربران از اینترنت اعلام کرد: در ارتباط با وضعیت استفاده مشترکان از اینترنت تلفن همراه هنوز آمار دقیقی در دست نیست، اما اساس آمارهایی که از سوی یکی از اپراتورهای تلفن همراه ارائه شده پیک مصرف در ایام نوروز سال گذشته 120 ترابایت بوده که این رقم امسال به 700 ترابایت رسیده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به برنامه‌های وزارت ارتباطات برای سال 1395 اشاره کرد و اجرای طرح ترابرد‌پذیری شماره‌ها تا پایان بهار امسال را از جمله اهداف مهم وزارتخانه خود برشمرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شعار امسال؛ اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تاکید کرد که اهداف نظام و دولت در یک راستا است.

واعظی اظهار کرد: مردم با مشارکت گسترده خود اعلام کردند که بر خلاف تبلیغات غرب دموکراسی دینی در ایران حاکم است. این نظام الگو و سرمشق سایر کشورهای اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: دولت یازدهم سال 1395 را سال رونق اقتصادی عنوان کرد و مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامید و این موضوع نشانگر آن است که اهداف نظام و دولت در یک راستا است.

وزیر ارتباطات در ادامه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اولویت‌های وزارت ارتباطات در سال 1395 اظهار کرد: در این سال لازم است که تمام دستگاه‌ها با توجه به نامگذاری‌های صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و حرکت کند، اما ما حتی پیش از امسال در این زمینه ستادی با این نام تشکیل داده و پیش از سال جاری تمام برنامه‌های ششم توسعه و سال 1395 براین اساس طراحی و تدوین شده بود.

وی ادامه داد: براساس این برنامه‌ ریزی‌ها اولویت‌های مختلفی در نظر گرفته شده که اولین اولویت به بخش خصوصی مربوط می‌شود و آنچه این بخش در حوزه ICT توان اجرای آن را دارد.

واعظی دومین اولویت وزارت ارتباطات در سال جاری را افزایش میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دانست و افزود: توجه به بخش تحقیق و پژوهش نیز از دیگر برنامه‌های مهم ما در سال جاری است تا بدین واسطه بتوانیم از ایده تا تولید را بومی‌سازی کنیم. در حوزه واردات نیز تلاش داریم به گونه‌ای عمل کنیم که آنچه وارد می‌شود دارای پیوست فناوری بوده و بتوانیم در مدتی کوتاه مقدمات تولید آنها در کشور را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین اجرایی کردن دولت الکترونیک و رونمایی از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی تمام شهرهای کشور به 3G و 4G را از دیگر برنامه‌های مهم امسال برشمرد.

وی همچنین یادآور شد: اکنون تعداد استفاده‌کنندگان از اینترنت به سرعت در حال افزایش است و اکنون مردم علاوه بر انتقال متون مختلف در زمینه ی انتقال عکس‌ها و ویدیوها فعالیت متعددی دارند که این موضوع نیاز به افزایش پهنای باند داخلی دارد و ما امیدواریم بتوانیم امسال در کنار تولید محتوا افزایش این پهنای باند را مورد حمایت قرار دهیم و شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که بیشتر فعالیت‌های کشور به شکلی هوشمند قابل اجرا باشد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره‌ی تغییرات در هیات مدیره مخابرات مطرح شده بود نیز متذکر شد: توافقاتی صورت گرفته و براساس جلسات صورت گرفته به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که در شرکت مخابرات هیات مدیره بیشتر امور مدیریتی را دنبال کند تا بتوان با هماهنگی بیشتر پیش رفت و مشکلات فعلی مخابرات را در یک فضای صمیمی مثبت و حرفه‌آی برطرف کرد.

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا ممکن است به دلایل امنیتی بدون اطلاع وزارت ارتباطات در برهه‌ای از زمان درمناطق خاصی دسترسی به اینترنت و تلفن همراه مسدود شود، توضیح داد: خیر چنین امکانی وجود ندارد و تلاش دولت آن است که این ابزار برای مردم در دسترس باشد، چرا که بحث اینترنت و موبایل تنها به استفاده شخصی افراد مربوط نشده و اکنون برای بسیاری از افراد حکم دفتر کار آنها را دارد. به همین دلیل به هیچ عنوان بنا نداریم که مردم را از دسترسی به این خدمات محدود کنیم اگر در مقطعی مسائل امنیتی مطرح باشد در این مورد از سوی مجاری خاص با هماهنگی کامل اقدام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی چگونه پیش از عید حدود یکماه در فرودگاه مهرآباد دسترسی به اینترنت و تلفن همراه با اختلال همراه بوده، اظهار کرد: احتمالا این مشکل به اختلاف‌ میان ارائه‌کنندگان خدمات و شرکت هواپیمایی ایران مربوط بوده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 95011403184
  • خبرنگار : 71060

برچسب‌ها