بخشایش در نطق میان دستور؛

مجلس حاضر محق به اصلاح قانون انتخابات است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی از برگزاری این دوره از انتخابات، گفت: مجلس حاضر محق به اصلاح قانون انتخابات است.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی از برگزاری این دوره از انتخابات، گفت: مجلس حاضر محق به اصلاح قانون انتخابات است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، احمد بخشایش اردستانی در نطق میان دستور خود با اشاره به نتیجه انتخابات اخیر و اعتقاد به تاثیر نفوذ رسانه‌های بیگانه ابراز عقیده کرد: باید فکری کرد چرا این رسانه‌ها جای رسانه ملی ما را می‌گیرد. مردم متاثر از تبلیغات و محتوای تبلیغات هستند، متاسفانه عنصر شناخت در انتخابات تهران خیلی ضعیف بود.

وی هم‌چنین نسبت به روند برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها و شهرهای کوچکی مثل اردستان و نطنز انتقاد کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که «مدرنیته و مدرن بودن بر دو نوع تقسیم می‌شود»، گفت: مدرنیته مادی و عقلی دو نوعی هستند که بسیاری از کشورهای مسلمان از جمله ایران وارد کننده مدرنیته مادی هستند. این کشورها انواع تکنولوژی را وارد می‌کنند، در حالی که در مدرنیته عقلی دچار چالش هستیم. امروز هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که از دستبرد مدرنیته در امان باشد، آنچه مهم است نحوه مواجهه ما با این مساله مدرن است که آیا ما به دنبال مدرنیته مادی یا مدرنیته عقلی هستیم؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است: در ادبیات سیاسی نیز چنین است، دموکراسی ظرف بوده و در پاسخ چه کسی تصمیم گیری می‌کند، می‌آید، ولی اسلام مظروف است حال می‌توان در ظرف دموکراسی لیبرالیزم ریخت و آن را لیبرال دموکراسی نامید یا آن که اسلامی در نظر داشته و آن را مردم سالاری دینی نامید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94122415162
  • خبرنگار : 71290