یازدهمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات ادبیات کودک» از سوی دانشگاه شیراز منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، شماره جدید «مطالعات ادبیات کودک» با هشت عنوان مقاله و ۲۳۴ صفحه با رویکرد موضوعی تصویرگری در کتابهای کودکان و پیوند آن با متن ادبی منتشر شده است.
مقالات منتشرشده در این نشریه به شرح زیر است:
مؤلفهها و مهارتهای تفکر خلاق در کتابهای تصویری داستانی: تحلیلی بر پنج کتاب از مجموعه «کتابهای مرغک» (انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)
تاملی بر هیچانگی در کتاب «هیچ هیچ هیچانه» و رابطهی متن و تصویر در آن
بررسی مفهوم هویت در مجموعه داستانهای «قصههای شیرین مغزدار» نوشته علیاصغر سیدآبادی و «قصه، بازی، شادی» نوشته مرتضی خسرونژاد
سودای باز و براندازی: نگاهی به برهمکنش پارودیکِ تصویر و واژه در کتاب تصویری داستانیِ «منم موش گرسنه / میخورمت درسته» بازآفرینی مرتضی خسرونژاد
شگردهای تمرکززدایی در تصویر و برهمکنش متن و تصویر در کتابهای تصویری
بررسی تطبیقی کتابهای تصویری داستانی عربی و فارسی بر مبنای شگردهای تمرکززدایی
بررسی سیر تحوّل تاریخی تصویرگری در بازنویسیها و بازآفرینیهای داستان خالهسوسکه
دیدگاه: در جستوجوی نظریه ویژه کتابهای تصویری داستانی
«مطالعات ادبیات کودک» دوفصلنامه علمی - پژوهشی است که نخستین شماره آن در بهار و تابستان ۱۳۸۹ منتشر شد. این نشریه با امتیاز دانشگاه شیراز و با همکاری انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و مدیریت دکتر مصطفی سعادت و سردبیری دکتر کاووس حسنلی اداره میشود. در شیوهنامه مجله، هدف از انتشار آن تقویت روشمندی در پژوهشهای ادبیات کودک و نوجوان و کمک به رشد بیشتر و بهتر نقد و تولید نظریه در عرصه ادبیات کودک و نوجوان ایران عنوان شده است. این نشریه در قطع ۱۶ در ۲۳ با جلد مقوایی به چاپ میرسد.
انتهای پیام