افتتاح 444 پروژه مخابراتی آذربایجان‌شرقی و 2 پروژه مخابراتی کشوری

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر، 444 پروژه مخابراتی آذربایجان‌ شرقی و دو پروژه مخابراتی کشوری به صورت همزمان و به شکل ویدئو کنفرانس در تبریز افتتاح شد.

به مناسبت ایام مبارک دهه فجر، 444 پروژه مخابراتی آذربایجان‌ شرقی و دو پروژه مخابراتی کشوری به صورت همزمان و به شکل ویدئو کنفرانس در تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ شرقی، در این آئین، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، سرپرست شرکت مخابرات ایران، استاندار آذربایجان‌ شرقی، تعدادی از نمایندگاه استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شرکت مخابرات ایران و استان و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند، همچنین تمامی مدیران شرکت مخابرات استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس نظاره‌گر این مراسم بودند.

این پروژه‌ها به صورت یک ‌او با سخنان آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان افتتاح شدند.

"محمد فرقانی"، مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌ شرقی در ابتدای این مراسم، پروژه NGN/IMS را یکی از پروژه‌ها‌ی مهم کشوری عنوان کرد که در سه استان آذربایجان‌شرقی، خراسان رضوی و فارس راه‌اندازی شده است.

وی در رابطه با هدف اجرای این پروژه، اظهار کرد: پروژه NGN/IMS به منظور یکپارچه‌سازی شبکه مادر مخابراتی کشور و گذر از سیستم‌های سوئیچینگ TDM به نسل جدید مراکز مخابراتی مبتنی بر IP، راه‌اندازی شده است.

فرقانی ادامه داد: با افتتاح این پروژه نسل جدیدی از خدمات مخابراتی از نظر فنی، کیفی و سرویس‌های جدید به شهروندان ارائه می‌شود؛ به‌طوری که پهنای باند، افزایش یافته و مکالمات در بستر IP انجام خواهد شد که زمینه‌ساز افزایش کیفیت مکالمات می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه با اجرای پروژه NGN/IMS، 18 سرویس جدید به خدمات مخابرات استان افزوده ‌شد، گفت: تماس تصویری، رأی گیری تلفنی، مشاوره تلفنی، برقرای ارتباط با هزینه مخاطب، سرویس کنفرانس تصویری، کنفرانس صوتی، شماره گیری از داخل صفحه وب، تلفن پیش پرداخت کارتی، آهنگ پیشواز صوتی، اختصاص یک سرشماره برای چندین خط با ارسال زنگ همزمان به همه خطوط، سرویس صندوق پیام کوتاه و ... از جمله خدماتی است که با اجرای پروژه NGN/IMS، در استان ایجاد شده است.

وی همچنین در خصوص یکی دیگر از پروژه‌های کشوری شرکت مخابرات گفت: با افتتاح شبکه ابری ویدیو کنفرانس در سراسر کشور، امکان استفاده از بستر این شبکه برای تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها برای برقراری تماس تصویری فراهم شد.

فرقانی عنوان کرد: توسعه تلفن ثابت در هفت مرکز پر ظرفیت به تعداد 3848، توسعه تلفن ثابت در هفت مرکز کم ظرفیت به تعداد 928 شماره، توسعه سایت تلفن همراه (3G، 4G و WLL) در 127 نقطه، برقراری اینترنت پرسرعت در 39 روستا، تأسیس و توسعه DLC در 39 مرکز به تعداد 4312 شماره، نصب کافونوری در 18 مرکز به تعداد 11 هزار و 908، اجرای فیکسینگ تجهیزات مخابراتی جهت حوادث غیرمترقبه در 12 نقطه استان، ایجاد سایت دوم دیتای منطقه شمال‌غرب در راستای سیاست‌های پدافند غیرعامل، طراحی و راه‌اندازی وب سایت جدید و اختصاصی 2020 جهت فروش و پشتیبانی ADSL مخابرات، راه‌اندازی سایت ثانویه در راستای پدافند غیرعامل و ... بخش‌هایی دیگر از پروژه‌هایی است که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: این 444 پروژه مخابراتی با مجموع سرمایه گذاری 140 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئولان باید از آثار منفی تکنولوژی‌های جدید جلوگیری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مسئولان باید از آثار منفی تکنولوژی‌های جدید جلوگیری کنند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در آئین افتتاح 444 پروژه مخابراتی استان و دو پروژه مخابراتی کشوری، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها زمینه ساز پیشرفت و توسعه کشور و فراهم شدن رفاه و آسایش مردم شده است و اینکه عده‌ای نمک نشناس می‌گویند تغییری در کشور رخ نداده است، بی‌انصافی و ادعای نادرست است، توسعه امروزی کشور به برکت انقلاب اسلامی است.

وی استقلال را بزرگترین موهبت انقلاب دانست و گفت: در کنار ارزش‌های اسلامی حاکم شده در جامعه، نباید نقش استقلال کشور را در پیشرفت‌های علمی و عمرانی کشور نادیده گرفت.

مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: در زمان رژیم گذشته همواره از پیشرفت‌های علمی دنیا عقب بودیم؛ بطوری که در آن زمان در سراسر دنیا تلفن وجود داشت ولی در ایران تنها تعداد محدودی تلفن داشتند و ارتباطات از طریق پست و تلگراف برقرار می‌شد، اما امروزه همزمان با دنیا، در عرصه تکنولوژی و فناوری گام بر می‌داریم.

وی وجود شبکه ابری ویدئو کنفرانس را مزیت مهمی برای کشور دانست و گفت: پیش از این مجبور بودیم برای برقراری ارتباط بصورت ویدئو کنفرانس در محل مخابرات حضور یابیم که خوشبختانه با افتتاح این پروژه، به‌صورت گسترده و هرکس از محل فعالیت خود می‌تواند به صورت ویدئو کنفرانس با محل مورد نظر خود ارتباط برقرار کند.

مجتهد شبستری صرفه‌جویی در وقت را یکی از مهم‌ترین آثار مثبت پیشرفت‌های مخابراتی دانست و ادامه داد: تکنولوژی‌های جدید ارتباطی می‌تواند آثار منفی همچون ترویج مطالب مبتذل در جامعه، منحرف کردن دین اسلام از طریق تبلیغ اسلام‌های دروغین و افت تحصیلی دانش آموزان و به بیراهه کشاندن آنان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد ضربه زدن به دین اسلام هستند، گفت: داعش و دیگر گروه‌های تکفیری که بویی از اسلام نبرده‌اند با تبلیغ اسلام دروغین به اسلام ضربه می‌زنند، همچنین 16 شبکه ماهواره‌ای درصدد تبلیغ تشیع لندنی هست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه تکنولوژی‌های جدید باید ترویج دهنده فضایل اخلاقی باشند، اظهار کرد: متاسفانه در آستانه انتخابات بازار شایعه پراکنی‌ها از طریق فضای مجازی گرم شده است که باید مردم خودشان آگاه باشند.

استفاده حداکثری از فضای پسابرجام در گرو توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی

استاندار آذربایجان‌شرقی می‌گوید، امکانات ارتباطی، نخستین خواسته سرمایه‌گذاران خارجی و فعالان اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، "اسماعیل جبارزاده" در آیین افتتاح 444 پروژه شرکت مخابرات استان و دو پروژه کشوری مخابرات، گفت: در گذشته راه‌سازی در اولویت قرار داشت، ولی اکنون باید برای استفاده حداکثری از فضای پسابرجام، توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی در اولویت قرار گیرد.

وی در رابطه با پروژه‌های افتتاح شده در این مراسم، گفت: جای فناوری‌های نو در زمینه ارتباطات خالی بود و حتما این امکانات جدید مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با مزایای این پروژه‌ها، عنوان کرد: کاهش تعداد سفرها، رفاه مردم، برقراری ارتباط سالم و ... بخشی از مزایای پروژه‌هایی است که امروز افتتاح شدند و هزینه صرف شده برای احداث این پروژه‌ها، حدود نصف اعتبارات تخصیص یافته استان آذربایحان‌شرقی است.

جبارزاده بر ضرورت پیشگیری از نفوذپذیری تأکید کرد و ادامه داد: با گسترده شدن خدمات ارتباطاتی، مطمئنأ برخی افراد سودجو و بدخواه نظام، قصد ضربه زدن به کشور از این ناحیه را خواهند داشت که باید مسئولان مربوطه، مواظب حملات سایبری باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 94111409534
  • خبرنگار :