پس از 14 سال؛

آخرین زندانی کویتی از زندان گوآنتانامو آزاد شد

یک تبعه کویتی که 14 سال به صورت غیرقانونی در گوآنتانامو حبس شده بود و مکررا مورد شکنجه قرار می‌گرفت، به کشور خود منتقل شد.

یک تبعه کویتی که 14 سال به صورت غیرقانونی در گوآنتانامو حبس شده بود و مکررا مورد شکنجه قرار می‌گرفت، به کشور خود منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، «فائز محمد احمد الکندری» 40 ساله آخرین زندانی کویتی بازداشت شده در زندان گوانتانامو هیچ گاه به ارتکاب جرمی مرتبط با جرایم جنگی متهم نشد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این خبر را جمعه اعلام کرد. الکندری سال 2002 بازداشت و به جذب نیرو و اعزام آنها برای آموزش در افغانستان متهم شد. وی در طول حبس 14 ساله خود همواره بر بیگناهی‌اش تاکید می‌کرد و می‌گفت که اقداماتش در افغانستان عمدتا روی کارهای خیریه متمرکز بوده است.

وی هرگز به ارتکاب هیچ جرمی متهم نشد و تمامی اتهاماتش سال گذشته لغو شد.

به گفته پنتاگون، الکندری برای مابقی عمرش تحت نظارت دولت خواهد بود و با محدودیت سفر مواجه است و باید دوران توانبخشی را بگذراند.

اریک لویس، وکیل الکندری گفت: موکلم بسیار خوشحال است که پس از سال‌ها به آغوش عزیزانش بازمی‌گردد. او بسیار خوش‌بین است و امید دارد تا زندگی‌ای آرام و به دور از خاطرات گوآنتانامو را آغاز کند.

یکی دیگر از وکلای الکندری در سال 2009 گفته بود که موکلش مکررا با شکنجه روبروست و از لطمات فیزیکی و روانی رنج می‌برد.

به گفته وی، الکندری با کمبود خواب، استرس فیزیکی، آزار و اذیت جنسی، صدای بلند و گرما و تهدید با سگ شکنجه شده است. در دوران اسارتش، الکندری با شکستگی دنده و حتی کتک خوردن با زنجیر مواجه شد و تا مدت‌ها اثرات کبودی زنجیر بر بدنش باقی مانده بود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ دی ۱۳۹۴ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94101910538
  • خبرنگار : 71402

برچسب‌ها