ندیمی: نوسازی خودروهای فرسوده باید در اولویت دولت باشد

‌نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل به لحاظ کسب درآمد، بهبود شرایط اجتماعی، ساماندهی حمل ونقل و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و محیط زیستی موثر است، از همین‌رو نوسازی خودروهای فرسوده باید در اولویت دولت قرار گیرد.

‌نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل به لحاظ کسب درآمد، بهبود شرایط اجتماعی، ساماندهی حمل ونقل و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و محیط زیستی موثر است، از همین‌رو نوسازی خودروهای فرسوده باید در اولویت دولت قرار گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، ایرج ندیمی در واکنش به ضرورت نوسازی خودروهای فرسوده و درخواست کمک شهرداری از دولت مبنی بر معافیت تاکسی‌ها از حقوق گمرکی و سود بازرگانی،اظهار کرد: هرگونه اقدامی در این زمینه نیازمند اصلاح قوانین در بخش اخذ عوارض گمرکی است.

وی با تاکید بر لزوم هرچه سریع‌تر نوسازی خودروهای فرسوده، افزود: واقعیت آن است که هزینه‌های ناشی از تردد خودروهای فرسوده همچون هدررفت سوخت، آلودگی هوا و آسیب‌های انسانی و اجتماعی به اندازه‌ای است که بازسازی هرچه سریع‌تر ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون و برون شهری را می‌طلبد، به طور قطع استفاده از خودروهای با کیفیت به ویژه برای بخش حمل‌ونقل عمومی مزایای بیشتری نسبت به درآمدهای ناشی از سود گمرکی عاید کشور و مردم می‌کند.

ندیمی گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده و معافیت آنها از حقوق گمرکی و سود بازرگانی نیازمند هم‌اندیشی قانونی است، در واقع مدیریت نوسازی خودروها و تاکسی‌های فرسوده به عنوان کار اثرگذار و با ارزش نباید موجب اصلاح قانون بدون اجرا از سوی مسئولان شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در راستای مسائل مربوط به اقتصاد حمل و نقل نیازمند اصلاح قانون هستیم، بیان کرد: دولت باید در برنامه ششم توسعه اصلاحاتی را لحاظ کند، مجلس و فراکسیون مدیریت شهری و روستایی نیز آمادگی اصلاح قانون و کمک به حل مشکل مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح نوسازی خودروهای فرسوده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه ارائه برنامه ششم توسعه و بودجه 95 هستیم، فرصت قانونی برای اصلاحات وجود دارد لذا در برنامه ششم توسعه و بودجه 95 درخواست دولت مدیریت خواهد شد.

وی با یادآوری بدهی ستاد سوخت به ایران خودرو و تعویق نوسازی خودروهای فرسوده، گفت: برای تامین منابع اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده باید اقتصاد حوزه حمل ونقل به صورت تهاتر بدهی‌ها یا تخفیفات گمرگی در راستای اداره کشور مدیریت شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در مجلس اضافه کرد: تنها راه اجرای طرح نوسازی خودرو فرسوده و یا نوسازی تاکسی‌های فرسوده از جهت معافیت حقوق گمرکی و سود بازرگانی، همکاری مسئولان اجرایی با دستگاه تقنینی است، در غیر اینصورت نمی‌توانند به لحاظ قانونی هر طرحی را اجرا سازند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94101407962
  • خبرنگار :

برچسب‌ها