‌معاون وزیر ارشاد:

بخشی از وقف به سمت فهم و تدبر در قرآن سوق یابد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که برای جاری ساختن قرآن و فرهنگ قرآنی در زندگی مردم، باید بخشی از وقف را به سمت فهم و تدبر در قرآن و برنامه‌های قرآنی خاص، سوق داد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که برای جاری ساختن قرآن و فرهنگ قرآنی در زندگی مردم، باید بخشی از وقف را به سمت فهم و تدبر در قرآن و برنامه‌های قرآنی خاص، سوق داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی آذر در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی و یاوران وقف استان فارس در شیراز که به‌مناسبت هفته قرآن، عترت و وقف، برگزار شد، لزوم ساری و جاری‌سازی قرآن، فرهنگ قرآنی و فهم قرآنی در جامعه را متذکر شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن و عترت باید در همه زندگی ما جاری و ساری باشد، گفت: باید به این مرحله برسیم که نه تنها در یک هفته، بلکه تمام ایام ما همراه با قرآن و عترت باشد.

حشمتی به فعالیت‌های قرآنی در ایام رمضان اشاره و اضافه کرد: به برکت ماه رمضان، قرآن کریم در جامعه رواج پیدا کرده و نسبتاً در ایران کار تلاوت قرآن و برگزاری محافلی با نام قرآن رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه قدم بعدی وزارت ارشاد فراگیر کردن فهم قرآن در جامعه است، تصریح کرد: فهم قرآن نیز فراگیر نخواهد شد مگر کسانی که مدرس قرآن هستند، مردم را با معارف و ظرایف این کتاب الهی آشنا کنند.

حشمتی با تصریح اینکه ما این مجال را همانند برگزاری هفته قرآن، عترت و وقف فراهیم خواهیم کرد تا مردم با بخشی از زیبایی‌های کلام وحی و اهل بیت(ع) آشنا شوند، گفت: اهل بیت(ع) ترجمان و تفسیر قرآن هستند.

وی اضافه کرد: قرآن همه رحمت، امید و احترام به انسان و کرامت انسان‌هاست و علم در آن کاملاً متبلور است .

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تصریح اینکه هفته قرآن و عترت تا پایان سال جاری در 8 استان کشور برگزار خواهد شد، گفت: این هفته‌ها به ترتیب آغاز شده که اولین آن درفارس است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۴ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94091911334
  • خبرنگار :