وقف؛ ‌راهی مطمئن برای تحقق اقتصاد مقاومتی

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر ‌با اشاره به اینکه وقف راهی مطمئن برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، برنامه‌های این اداره را در طول هفته وقف تشریح کرد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر ‌با اشاره به اینکه وقف راهی مطمئن برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، برنامه‌های این اداره را در طول هفته وقف تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، ‌حجت‌الاسلام و المسلمین فیض‌الله اسدپور ‌در جمع خبرنگاران ‌افزود: ساخت برنامه‌های مستند از موقوفات ملایر، ‌دیدار با ائمه جماعت شهرستان، ‌سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ‌دیدار با خانواده شهدای اداره اوقاف ملایر و‌ برگزاری ویژه برنامه سوگواری 28 صفر در مسجد جامع و امامزاده عبدالله(ع) ملایر ‌از جمله برنامه‌های اجرایی در طول این هفته است.

وی‌ به عیادت از بیماران بستری در بیمارستان امام حسین(ع) ‌و تجلیل از 90 دانش‌آموز نمونه و نخبه مدرسه سیف‌الدوله که موفق به راهیابی به دانشگاه شده‌اند،‌ خبر داد و گفت: در طول هفته وقف کلینیک دندانپزشکی اوقاف ملایر به بیماران نیازمند واجدالشرایط تا 40 درصد تخفیف می‌دهد.

اسدپور به غبارروبی از گلزار مطهر شهدای همجوار با آستان مقدس امامزادگان ملایر چون امامزاده عبدالله(ع) و طجر سامن اشاره و اظهار کرد:‌ اطعام‌دهی و روضه‌خوانی در مقبره سیف‌الدوله ‌و قرائت دعای ندبه در محل تکیه ابوالفضل(ع) اجرا خواهد شد.

وی ‌در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه از هرگونه وقف جدید استقبال می‌کنیم،‌ افزود:‌ متأسفانه در شهرستان ملایر تنوع موقوفات نداریم.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر تصریح کرد: با توجه به آن‌که امروزه نیازهای جامعه تغییر کرده، ما نیز به موقوفاتی جدید متناسب با نیاز حال حاضر جامعه نیازمندیم.

وی ‌ایجاد شغل،‌ تأمین معیشت و کمک به ازدواج جوانان، ‌رفع نیازمندی‌های حوزه سلامت و بهداشت و درمان، ترویج فرهنگ قرآنی و مهدویت، ‌امور فرهنگی و رفع مشکلات بیماران خاص را از جمله مهمترین نیازمندی‌های جامعه در حوزه وقف عنوان کرد.

اسدپور از مردم خواست تا کلیه موقوفات خود را به اطلاع اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برسانند تا موقوفات ثبت شود و با گذر زمان دستخوش تعرض و تغییر نشود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ آذر ۱۳۹۴ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94091811081
  • خبرنگار :