دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج:

دانشجو باید با استفاده از استدلال حرف خود را بزند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: محدودیت‌ها رسیدن به رسالت اصلی تشکل‌ها و جنبش دانشجویی را مشکل کرده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: محدودیت‌ها رسیدن به رسالت اصلی تشکل‌ها و جنبش دانشجویی را مشکل کرده است.

داریوش ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: وضعیت جنبش دانشجویی در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام است. رسالت جنبش دانشجویی تعریف شده است که استراتژی آن باید منجر به توسعه همه‌جانبه کشور شود.

وی محدودیت‌هایی که برای فعالیت‌های تشکل‌های سیاسی وجود دارد را از مهمترین مشکلات تشکل‌های سیاسی عنوان و خاطرنشان کرد: همین امر رسیدن به رسالت اصلی تشکل‌ها و جنبش دانشجویی را مشکل کرده است و می‌طلبد که در دولت تدبیر و امید فضایی که در دولت مهرورزی کاملا بسته بود، برای تشکل‌های دانشجوی بازتر شود.

وی معتقد است: در هشت سال دولت مهرورزی تشکل‌های دانشجویی در جنوب کشور تعطیل شده بودند و تنها یک انجمن اسلامی در دانشگاه آزاد یاسوج فعال بود.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ادامه داد: وضعیت خوبی را برای جنبش دانشجویی متصور نمی‌کنم با وجود پشتوانه و عقبه فکری بسیار قوی و نیروهای توانمندی که در دانشگاه‌ها وجود دارد اما زمینه‌های لازم محدود است.

وی اظهار کرد: دانشجو همچون یک چراغ راهنماست و اگر تشکل‌ها و جنبش دانشجویی تحت تأثیر گروه‌ها و جریانات و احزاب سیاسی از بیرون دانشگاه قرار بگیرند و مطالب آن‌ها را انشاء کنند نقش جنبش دانشجویی به هدر رفته است.

وی اظهار کرد: نقش جنبش دانشجویی اینست که به عنوان یک چراغ راهنما، تبیین کننده، تدوینگر و مبین با توجه به عقبه‌ای که دارد، چارچوب‌ها را طراحی و به جامعه ارائه دهد. مشکل اساسی جنبش دانشجویی اینست که مجری یکسری بولتن‌هایی هستند که از بیرون به آن‌ها القا می‌شود. دانشجو باید با استفاده از منطق، گفت‌وگو، استدلال حرف خود را بزند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۹۴ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94091710450
  • خبرنگار :

برچسب‌ها