گفتگوی ایسنا با سرمربی تیم ملی تکواندو

مقانلو: ‌از نظر من اسبقی سهمیه گرفته است/ از حالا باید به فکر المپیک باشیم

بیژن مقانلو معتقد است که بهنام اسبقی می‌توانست سهمیه بگیرد و از نظر او تلاشی که اسبقی در این راه از خود نشان داد به اندازه گرفتن سهمیه می‌ارزد.

بیژن مقانلو معتقد است که بهنام اسبقی می‌توانست سهمیه بگیرد و از نظر او تلاشی که اسبقی در این راه از خود نشان داد به اندازه گرفتن سهمیه می‌ارزد.

سرمربی تیم ‌ملی تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره کسب سه سهمیه المپیک، اظها‌ر کرد: سه سهمیه در چهار وزن گرفتیم و طبق قانون می‌توانیم تنها در سه وزن نماینده داشته باشیم. ایران لایق کسب چهار سهمیه بود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. ما تنها تیمی بودیم که می‌توانستیم در بخش مردان چهار سهمیه را کسب کنیم، اما این اتفاق رخ نداد. البته از حالا باید برای المپیک بر‌نامه‌ریزی کنیم و به فکر آن مسابقات باشیم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: باید همین جا از بهنام اسبقی تشکر کنم که توانست با تلاش زیاد در فینال گرندپری حضور پیدا کند. سلامتی او از همه چیز برای ما مهم‌تر‌ بود. او دچار پارگی ACL شد و در حالی که ریکاوری این نوع مصدومیت حدود 9 ماه طول می کشد، اما اسبقی بعد از هفت ماه به مسابقات رسید و امتیازات خوبی را نیز کسب کرد. شانس با ما یار نبود و نتوانستیم سهمیه چهارم را بگیریم، اما از نظر من اسبقی سهمیه گرفته است.

مقانلو همچنین خاطر‌ نشان کرد: از حالا باید برای المپیک وقت بگذاریم، زیرا سطح تکواندوکاران در فینال گرندپری مشخص بود و ر‌قا‌بت‌ها با اختلاف کمی به پایان می‌رسید. این نشان از سختی ر‌قا‌بت‌های المپیک دارد. امیدوارم که در المپیک نمایندگان ایران بهترین نتیجه‌ را کسب کنند. ما سه مدال در فینال گرندپری گرفتیم که از نظر من نتیجه‌ قابل قبولی بود. البته مسعود حجی زواره و فرزان عاشورزاده نیز می‌توانستند به مدال طلا برسند. حجی زواره به دلیل سرماخودرگی از شرایط خوبی برخوردار نبود و برنز گرفت. همچنین عاشورزاده در ثانیه‌های آخر نتیجه‌ را واگذار کرد وگرنه حقش طلا بود.

مقانلو در پایان خاطر‌ نشان کرد: باید از کادرفنی تیم ‌ملی که همیشه من را همراهی کرده‌اند تشکر کنم. همچنین از مسئولان فدراسیون تکواندو که هزینه زیادی صرف کردند تا ما به سه سهمیه برسیم تشکر ویژه‌ دارم. در ادامه نیز از مردم می‌خواهم دعای خیر آنها بدرقه راه ما باشد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • دوشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94091609280
  • خبرنگار :