حماس و جهاد اسلامی خواستار بازگشایی گذرگاه‌های غزه

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آمادگی این جنبش برای بررسی هرگونه طرح داخلی برای حل بحران گذرگاه‌های نوار غزه خبر داد.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آمادگی این جنبش برای بررسی هرگونه طرح داخلی برای حل بحران گذرگاه‌های نوار غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود زهار، عضو دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این جنبش آماده بررسی هر طرح و راهکاری جهت حل بحران گذرگاه‌های نوار غزه از جمله گذرگاه زمینی رفح است.

زهار افزود: اگر صرف اسم حماس مصر، عباس و دیگران را آزرده می‌کند، ما آماده‌ایم تا راهکاری داخلی را مورد بحث و بررسی قرار داده و شخصیت‌هایی که اهل دزدی و وطن‌فروش نیستند را برای اداره امور گذرگاه‌ها تعیین کنیم.

در همین راستا، وی ادامه داد که حماس برای مصر هرگز مایه تنش و ناامنی نبوده و مصری‌ها نیز خود به خوبی این را می‌دانند.

این رهبر حماس مصحلت مصر را در برقراری آرامش در غزه دانست و گفت که منافع اقتصادی مصر با نوار غزه گره خورده است. زهار اظهار داشت که حماس از هر طرح و راهکاری با هدف تحقق نهایی و حقیقی آشتی ملی بر اساس توافقنامه قاهره در سال 2011 استقبال می‌کند.

در همین حال، خالد بطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی بر ضرورت ازسرگیری نشست‌های آشتی ملی در قاهره به منظور تحقق نهایی این پرونده و بازگشایی تمامی گذرگاه‌های نوار غزه تاکید کرد.

خالد بطش ضمن اشاره به ضرورت تلاش برای حل تمامی مشکلات کارکنان نوار غزه و تحقق نهایی وحدت ملی، از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان خواست هرچه سریع‌تر نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش را با مشارکت جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی برگزار کند.

بطش اظهار کرد، تمامی بحران‌ها و مشکلات پیش روی نوار غزه از عواقب و پیامدهای منفی دودستگی و اختلافات داخلی فلسطین است. وی از رایزنی و گفت‌وگوهایی میان عباس و عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر برای بازگشایی منظم گذرگاه زمینی رفح خبر داد.

این رهبر جهاد اسلامی خواستار اجتناب از راه‌حل‌های جزئی و موقت برای پرونده آشتی ملی و تلاش برای حل و فصل نهایی مشکل گذرگاه‌ها شد.

بطش تاکید کرد: حوادث و رخدادهای کرانه باختری انتفاضه و قیام سراسری ملت فلسطین است و فلسطینیان خود شیوه مبارزات علیه رژیم صهیونیستی را مشخص می کنند اما اگر قرار بر تغییر روند انتفاضه کنونی باشد، جهاد اسلامی نیز حاضر است و در این اقدام سهیم خواهد بود.

وی حمله مجدد رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محتمل دانست و گفت: باید برای مقابله با هرگونه تجاوز دشمن آمادگی کامل داشته باشیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱ آذر ۱۳۹۴ / ۰۱:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 94090100018
  • خبرنگار : 71417