دولت یازدهم با حذف یارانه نشریات دولتی و وابسته به بخش عمومی، تمرکز و توجه خود را معطوف به رسانههای بخش خصوصی کرد.
به گزارش بخش رسانه ایسنا، معاونت مطبوعاتی با تعریف و تصویب بستههای حمایتی، نوع حمایتهای خود را نیز مبنایی اعلام و برای عموم رسانهها قابل بررسی کرد.
بنابراین گزارش، در بسته حمایتی سال 94 معاونت مطبوعاتی اعلام شد که یارانه نشریاتی که موضوع انتشار آنان (حداقل 60 درصد حجم) فقط به یک یا ترکیبی از دو موضوع زیر اختصاص داشته باشد تا سه برابر افزایش مییابد و شروع حمایت از آنان نیز تابع نصاب نیست و از شماره اول حمایت میشوند:
1- قرآن، احکام اسلامی و شعائر دینی
2- فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس
3- ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی به جای فرهنگ غیرخودی ( پیگیری محورهایی نظیر دین باوری، هویت ملّی، میراث بانی، خانواده محوری، فرزندآوری، ترویج کتابخوانی، قناعت، حیا، دانشوری، فرهنگ کار، اصلاح خلقیات اجتماعی و ...)
4- هر یک از محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی (حمایت از تولید داخلی، ترویح فرهنگ کار، اطلاع رسانی کسب و کار، اقتصاد دانش بنیان و...)
5- ترویج زبان فارسی (یا اهتمام به فعالیت در کشورهای فارسی زبان)
6- پرهیز از واگرایی و تحکیم همبستگی ملی توسط روزنامه ها و هفته نامه هایی که با گستره توزیع استانهای مرزی منتشر می شوند.
7- افزایش سواد علمی جامعه (رسانه هایی با رویکرد علم برای عموم مردم)
بنابراین گزارش و بر اساس مستندات منتشر شده، در فهرست یارانه پرداختی شش ماه اول سال 94 نشریات زیر بنابر دلایل فوق و برخورداری از یکی از اولویت های موضوعی اعلامی در بسته حمایتی از یارانه 3 برابرشده استفاده کردهاند.
اسامی 37 نشریهای که در حوزههای حمایتی مانند «قرآن و ترویج شعائر دینی، اقتصاد مقاومتی، زبان و ادبیات فارسی، ترویج علم و....» فعالیت کردهاند به شرح زیر است:
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، اقتصاد اسلامی، اقتصاد مقاومتی، انتظار موعود، انشاء و نویسندگی، بچه ها بشری، بشری، بهداشت و سلامت، پژوهشهای اجتماعی اسلامی، پیام آسمانی، حسنا، حکمت عرفانی، خیمه، درسهایی از مکتب اسلام، درمانگر، زائر، شطرنج، شهدای اسلام، صرع وسلامتی، عصر آدینه موعود، علوم فنون و مدیریت توربین ماشین، علوم و فناوری شیشه، فرهنگ اسلامی، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، فلسفه و کلام، قبسات، قلک، کودک، محیا، مدیریت ارتباطات، معرفت اخلاقی، معرفت ادیان، معرفت فرهنگی اجتماعی، معرفت کلامی، موعود و یکان نو.
انتهای پیام