رئیس پیشگیری ناجا :

استانداردسازی رفتار اولویت اول پلیس است

رئیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه استانداردسازی و تعالی رفتار اولویت اول پلیس است، اعلام کرد: باید رعایت حقوق شهروندی را به عنوان یک باور در خود ایجاد کنیم.

رئیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه استانداردسازی و تعالی رفتار اولویت اول پلیس است، اعلام کرد: باید رعایت حقوق شهروندی را به عنوان یک باور در خود ایجاد کنیم.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، سردار محمد شرفی در همایش کلانتری و پاسگاه های استان گیلان با بیان اینکه امنیت ضروری ترین نیاز، پایه و اساس حرکت فرهنگی و سیاسی است، گفت: بدون امنیت هیچ برنامه توسعه ای قابل اجرا نبوده و با شکست مواجه است.

شرفی با اعلام اینکه در دین الهی، امنیت به دو مقوله درونی و برونی تقسیم شده است، گفت: امنیت درونی مبتنی بر رفتار و گفتار بوده و توسط خود انسان تامین می شود.

رئیس پیشگیری ناجا، امنیت درونی که مبتنی بر گفتار و رفتار دینی باشد، را سبب وصل شدن انسان به بارگاه الهی اعلام کرد و بیان داشت: اگر انسان علمش را صالح کرده و به خدا نیز ایمان داشته باشد، خلیفه خداوند در روی زمین می شود.

وی با بیان اینکه بعد روحی و روانی ناظر بر رفتار و اعمال ما است، اظهار داشت: روحانیت می تواند کمک بزرگی برای ایجاد امنیت روحی و روانی در ما باشد.

شرفی با اشاره به اینکه امنیت در بعد اجتماعی و بیرونی برای انسان مهم است، افزود: امنیت در بعد اجتماعی و بیرونی برای اصلاح دنیایی است که رستگاری در آن بر پایه دعوت بر امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه با اعلام اینکه شرط محکم بودن دژ، استحکام سنگر است، تصریح کرد: پلیس باید دژ محکمی برای اعتماد مردم باشد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ما وظیفه داریم برای رستگاری، خود را اصلاح و در ستون زندگی خود رستگاری را تعریف کرده و پشتوانه مهمی برای مردم باشیم، بیان داشت: باید زمینه استفاده بهتر از امنیت را برای مردم فراهم کنیم تا به سعادت اخروی برسیم.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر اقتدار نرم است، گفت: دشمن به دنبال اختلاف، نفوذ، جنگ و ایجاد خدشه در اقتدار ما بوده پس باید بیشتر مراقب و هوشیار باشیم.

شرفی در قسمتی از سخنانش به تشریح اقتدار پرداخت و افزود: مولفه های قدرت نرم، داشتن بصیرت، روحیه دشمن ستیزی، همگرایی قومیتی و نداشتن شکاف فکری است.

وی در ادامه بر تلاش در ارائه خدمات قضائی بی منت به مردم تاکید و خاطرنشان کرد: 80 درصد از پرونده های قضائی استان گیلان به صورت الکترونیکی تنظیم شده که باعث تقلیل در وقت و هزینه مراجعان به کلانتری ها و پاسگاه ها شده است.

براساس گزارش سایت پلیس، شرفی با اشاره به اینکه استانداردسازی و تعالی رفتار اولویت اول پلیس است، اعلام داشت: باید رعایت حقوق شهروندی را به عنوان یک باور در خود ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94082313786
  • خبرنگار :