بیژن مقانلو: اگر مصدومیت‌ها نبود حالا چهار سهمیه در دستمان بود

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است که اگر برای دو تکواندوکار تیم ملی آسیب دیدگی رخ نمی‌داد ایران حتما چهار سهمیه المپیک خود را قطعی کرده بود و تکواندوکاران تنها برای حفظ رنکینگ پای در فینال گرندپری می‌گذاشتند.

سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است که اگر برای دو تکواندوکار تیم ملی آسیب دیدگی رخ نمی‌داد ایران حتما چهار سهمیه المپیک خود را قطعی کرده بود و تکواندوکاران تنها برای حفظ رنکینگ پای در فینال گرندپری می‌گذاشتند.

بیژن مقانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص کسب 7 مدال تکواندوکاران در تورنمنت کرواسی اظهار کرد: رقابت‌های کرواسی آخرین تورنمنتی بود که در آن شرکت کردیم. دیگر وقتی برای حضور در تورنمنت مراکش و فرانسه نداریم و فرصتی هم برای گرفتن روادید نیست. در تورنمنت کرواسی از عملکرد ملی‌پوشان راضی هستم و خوشبختانه مدال های زیادی هم در این رقابت‌ها کسب شد که بیشتر به رنگ طلا بود.

وی ادامه داد: سجاد مردانی و بهنام اسبقی که شانس ایران برای کسب سهمیه در وزن دوم و چهارم المپیکی هستند توانستند در این مسابقات 10 امتیاز را کسب و به سبد امتیازات خود اضافه کنند. اسبقی اولین مدال خود را بعد از سپری کردن دوران چند ماهه مصدومیتش در کرواسی به دست آورد. البته باید از امید عمیدی و ابوالفضل یعقوبی تشکر کنم که در راه دشوار کسب سهمیه به این دو وزن کمک کردند.

مقانلو در پاسخ به برخی کارشناسان که معتقدند ایران تنها سه سهمیه می گیرد و شانس سهمیه چهارم تقریبا از دست رفته است، گفت: ما ایرانی ها عادت داریم نیمه خالی لیوان را ببینیم و از پیش بازنده باشیم. اسبقی قبل از مصدومیت رنکینگ خوبی داشت و مردانی هم بعد از قهرمانی جهان چند ماه از میادین دور بود. اگر آسیب دیدگی این ملی پوشان نبود ما حالا چهار سهمیه المپیک را کسب کرده بودیم و تنها برای حفظ رنکینگ پای در فینال گرندپری می‌گذاشتیم.

وی همچنین گفت: این آسیب دیدگی ها همیشه وجود دارد و مختص ایران هم نیست. فشردگی مسابقه‌ها و سطح بالای رقابت‌ها در رشته‌ای که درگیری در آن زیاد است باعث مصدومیت تکواندوکاران می شود. اگر بخواهیم از ترس آسیب‌دیدگی مبارزه نکنیم که نمی شود و حریفان از ما پیشی می‌گیرند. نباید بگذاریم حکایت المپیک لندن تکرار شود.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان این که مردانی و اسبقی بعد از مصدومیت هم امتیاز خوبی جمع کردند، اذعان کرد: دلیل اصلی حضور اسبقی در تورنمنت ها به دلیل آمادگی بیشتر در فینال گرندپری بود. او با این حال تقریبا 20 امتیاز کسب کرده است. مردانی نیز بعد از پایان مصدومیت 62 امتیاز به دست آورده و جایگاهش در رنکینگ بالا رفته است.

مقانلو با اشاره به حضور 5 نماینده ایران در فینال گرندپری خاطرنشان کرد: ما تنها کشوری هستیم که با 5 نماینده در 4 وزن شرکت می‌کنیم و این نشان از قدرت تیم ایران است. در 20 نفر اول هم نفراتی در رنکینگ داریم تا برای آسیب دیدگی احتمالی تکواندوکار جایگزین در المپیک داشته باشیم. ما در گرندپری مکزیک برای کسب چهار سهمیه شرکت می‌کنیم و امید داریم که این اتفاق رخ دهد.

مقانلو در پایان در خصوص مسابقات جام جهانی مکزیک نیز گفت: در این رقابت ها احتمالا با نفرات حاضر در گرندپری شرکت نمی‌کنیم و سعی داریم تیمی مستقل را تشکیل دهیم. البته هنوز تصمیمی برای این رقابت‌ها نگرفتیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 94081911404
  • خبرنگار :