/13 آبان؛ ایمان و بصیرت/

رئیسی: اکنون مصداق کامل استکبار ، آمریکای جنایتکار است

دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: در این مراسم با توجه به جایگاهی که دارم می‌خواهم به برخی از جنایت‌های آمریکا اشاره کنم و ادعا نامه و کیفرخواستی را علیه ایالات متحده عرض کنم.

دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان گفت: در این مراسم با توجه به جایگاهی که دارم می‌خواهم به برخی از جنایت‌های آمریکا اشاره کنم و ادعا نامه و کیفرخواستی را علیه ایالات متحده عرض کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردمی در مقابل لانه جاسوسی (سفارت پیشین آمریکا) در تهران برگزار شده بود با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود به معنی استکبار در فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: استکبار در فرهنگ قرآنی و دینی ما به معنای امتناع از قبول حق به صورت عمدی و متکبرانه است.

وی افزود: در قرآن علت استکبار غرور و خودبینی عنوان شده است و اکنون مصداق کامل استکبار و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.

رئیسی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود به تبیین ابعاد مختلف استکبار اشاره کرد و گفت: 13 آبان برای ما درس آموز است و نشان‌گر طمع ورزی و خوی استکباری آمریکایی‌هاست.

وی با اشاره به تصویب قانون کاپیتولاسیون در کشور در آن مقطع زمانی تصریح کرد: بر اساس آن قانون سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی در برابر دستگاه قضایی ایران دارای مصونیت بودند و در واقع باید گفت 13 آبان نماد روح تعدی‌گری و تجاوز آمریکاست. در آن مقطع امام فریاد عدالت خواهانه و استکبار ستیزانه‌ای را برآوردند و به عنوان یک مرجع تقلید زمان شناس ، دوست شناس و دشمن شناس فریاد مخالفت با این قانون را بلند کردند.

دادستان کل کشور در همین راستا ادامه داد: در آن ایام این فریاد پرخروش امام منجر به تبعید ظالمانه‌ی ایشان شد و در واقع ایشان را به جرم حق ‌گویی و حق خواهی تبعید کردند.

رئیسی با اشاره به حرکت استکبارستیزی دانش آموزان در 13 آبان گفت: در آن روز حرکت استکبار ستیزی با خون آنها در خیابان امضا شد و بصیرت و دشمن شناسی دانش آموزان را به نمایش گذاشت.

این مقام مسئول در قوه قضاییه با بیان اینکه امام حرکت دانشجویان در سال 58 را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول معرفی کردند ادامه داد:‌ در این انقلاب دوم دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند. سفارتی که به دنبال بازگرداندن نفوذ از دست رفته خود در ایران بود و تلاش داشت که به توطئه‌های خود علیه انقلاب و ملت ایران ادامه دهد.

این مقام مسئول در قوه قضاییه با بیان این که باید به حق از 13 آبان به عنوان روز استکبارستیزی یاد کنیم گفت: در این روز شاهد رو در رویی حق و باطل با یکدیگر هستیم . در واقع هم حقیقت اسلام نشان داده می‌شود و هم حقیقت باطل.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در ارتباط با برجام و شروط نه گانه‌ای که در آن بیان کردند گفت: مقام معظم رهبری در این سند در ابتدا به برخی از جنایت‌های آمریکا علیه ایران اشاره کردند که در واقع می‌توان این جنایت‌ها را در کیفرخواستی بلند ارائه کرد.

وی با بیان این که پیام مقام معظم رهبری در مورد برجام به نوعی رمز مصونیت برجام است تصریح کرد:‌ در این اجتماع بزرگ با توجه به جایگاهم ( دادستانی کل کشور) و مکانی که حضور داریم ، می‌خواهم به بیان برخی از جنایت‌های نظام سلطه آمریکا در قالب ادعانامه و کیفرخواست با عنوان جایگاهی که جایگاه مدعی العموم است بپردازم.

رئیسی به عملکرد دولت آمریکا نسبت به اقلیت‌های نژادی از جمله سرخ پوستان و سیاه پوستان دراین کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که 12 درصد جمعیت آمریکا را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند بیش از نیمی از زندانیان آمریکا، سیاه پوستان هستند و ما شاهد تبعیض نژادی و برده‌داری نوین در این کشور هستیم.

وی به نقض آشکار حریم خصوصی توسط آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: اگر آمریکایی قبلا به شنود مکالمات مقامات آمریکای لاتین و آفریقایی می‌پرداختند اکنون این اقدامشان فریاد اروپایی‌ها را نیز بلند کرده و آنها نسبت به این موضوع معترض هستند.

دادستان کل کشور با اشاره به نقض اعلامیه حقوق بشر در موارد بسیاری توسط آمریکایی ‌ها به جنایت‌های این کشور در عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: در جریان حمله آمریکایی‌ها به عراق 300 هزار عراقی به دست آمریکایی‌ها کشته شدند و 120 هزار نفر مجروح شدند.

دادستان کل کشور ادامه داد: تسلیم و سازش و کوتاه آمدن در برابر ظلم و ستم امری نیست که مولای ما حسین‌ابن علی (ع) آن را بپذیرد و به خاطر همین فریاد هیهات منه الذله او همه دنیا را فرا گرفته است.

رئیسی گفت: کودتای 28 مرداد حمایت از رژیم ستم شاهی تبدیل سفارت‌خانه به جاسوس‌خانه ، حمله به کشتی‌ها و سکوهای ایرانی در خلیج فارس، مصادره اموال ایران و بسیاری دیگر از اقدامات و یا شهادت 17 هزار نفر توسط منافقین از زنان ومردان کوچه بازار اقداماتی است که آمریکا در طی 37 سال علیه ملت ایران انجام داده و ما آنها را فراموش نخواهیم کرد. امروز اولین پناهگاه منافقان آمریکاست. شعار (سفارت انگلیسی تعطیل باید گردد ) .

وی با اشاره به حوادث سال 88 و دخالت آمریکایی‌ها و غربی‌ها در اغتشاش‌های ایران گفت:‌ آنها تصور می‌کردند جای پایی پیدا کردند و بعد از آن شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای بودیم. اگر جنایات آمریکا را علیه ملت ایران یک جا جمع کنیم و کیفرخواستی علیه نظام سلطه یعنی انگلیس ، رژیم صهیونیستی و آمریکا تهیه کنیم و در یک دادگاه بین‌المللی عادلانه رسیگی شود فهرست بلند بالایی از جنایات را لیست خواهیم کرد. ما این نوید را از این اجتماع عظیم نه فقط به افکار عمومی بلکه به همه جهان می‌دهیم که آمریکا و نظام سلطه باید به پای میز محاکمه کشیده شوند و نسبت به آنها در جهان بالاترین نفرت وجود دارد. (شعار خواص بی بصیرت مایه ننگ ملت.)

دادستان کل کشور ادامه داد:‌ دولتمردان آمریکایی از کودتای 28 مرداد تا به امروز ملت ایران را تجربه کرده‌اند اما امروز شاهد عزتمندی و اقتدار ملت ایران هستند. ما اقتدار راهبردی را در سراسر عالم داریم. هر کس در یمن ، سوریه و عراق و در هر کجای عالم می‌تواند صدای عدالت طلبی اقتدار راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران را بشنود. (شعار مرگ بر آل سعود.)

وی ادامه داد: آل سعود در منطقه جنگ نیابتی از طرف آمریکایی‌ها انجام می‌دهد و دست آمریکا در منطقه است. آل خلیفه و آل سعود و حکومت‌های دست نشانده در منطقه و جهان اسلام از نظر ما مردود هستند . (شعار مرگ بر آل سعود.) امروز با عزت و اقتدار می‌گوییم که با تمام شدن دوره‌ی استبداد داخلی و بسته شدن سفارت‌خانه یا جاسوس‌خانه و قطع کردن دستشان از تمامی ذخایر نه فقط در ایران که در منطقه و جهان آنها منزوی هستند. وزیر خارجه وقت آمریکا در مصاحبه‌ای درباره‌ی خاطراتش از سفرهایش به کشورهای مختلف می‌گوید هر جا رفتم از ایران و ایران ایران شنیدم و ما به آنها می‌گوییم بله ایران شعار، منطق و ایدئولوژی دارد و در مقابل آنها سر تعظیم فرود نیاورده و نمی‌آورد و نخواهد آورد و مجبورید در مقابل ملت‌های اسلامی سر خضوع فرود آورید. ایرانی می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد.

رئیسی در ادامه درباره‌ خطر نفوذ آمریکا و غربیها تصریح کرد:‌ همان طور که رهبری اظهار کردند دشمن سعی دارد با نفوذ فرهنگی در میان مردم حساسیت زدایی کند و مسئولان را در مقابل نظام سلطه و فرهنگ آمریکایی استحاله کند. می‌خواهند اباحه گری را ترویج دهند. بعد از برجام آنچه باید در حوزه‌ی فرهنگی ، اقتصادی و امنیتی، مورد توجه قرار گیرد توجه به مقابله با نفوذ این کشورهاست. وجود کالاهای آمریکایی و غربی‌ و تغییر ذائقه و طبع ملت ایران در دستور کار آمریکایی‌هاست.

وی ادامه داد:‌ در نفوذ سیاسی آنها به دنبال آن هستند که بر شخصیت‌های سیاسی اثر گذار باشند. به نحوی که از زبان آنها مساله‌ی تغییر نسبت به مبانی انقلاب اسلامی را بشنویم. این همان چیزی است که بچه‌های ما با رمز یا حسین(ع) یا زهرا (س) جانشان را فدا کردند. می‌خواهند سیاسی کاری کنند. تا از نظام سلطه و آمریکا حساسیت زدایی شود.

وی ادامه داد: حتی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای مذاکره کنندگان ما به خوبی می‌دانستند و به آنها تاکید شده بود که با همه وجود نسبت به دشمنی آمریکا و غرب پشت میز مذاکره بنشینند چرا که ما سر سازش با دشمن و استکبار جهانی نخواهیم داشت. (شعار نه سازش ، نه تسلیم، نبرد با آمریکا.)

رئیسی با اشاره به دستگیری تعدادی از فعالان رسانه‌ای اظهار کرد:‌ با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این افراد و شبکه‌ی نفوذ آنها در رسانه و فضای مجازی شناسایی شدند و عناصر جاسوس و مزدوران قلم به دست آمریکایی دستگیر شدند و خبر آن اعلام شد. پیام ما و همه مسئولان آن است که تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم نفوذ آمریکایی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.

دادستان کل کشور گفت: طی چهار دهه گذشته اهداف جمهوری اسلامی ایران در تاسیس ، تثبیت، توسعه پیام انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان و نیز پیشرفت محقق شده است. آنچه از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا می‌دانیم این است که بیداری از بین نرفته است و در بلاد اسلامی با هوشیاری دنبال می‌شود و ما نشانه‌های اتحاد جماهیر اسلامی و به زیر کشیده شدن نظام سلطه را با این بیداری می‌بینیم. (شعار حسین(ع) حسین(ع) شعار ماست ، شهادت افتخار ماست.)

رئیسی در پایان با اشاره به سند برجام گفت: ما مصونیت سند برجام را در گرو عمل به شرایط رهبری می‌دانیم. اگر به این شرایط که بسیار دقیق و هوشیارانه تنظیم شده است عمل نشود برای ما قابل پذیرش نیست. آنها می‌خواستند نفوذ خود را با سند برجام ادامه دهند. اما رهبری راه نفوذ را با تعیین این شرایط به روی دشمن بست. شعار( خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست، ما اهل کوفه نیستیم علی (ع) تنها بماند.)

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ آبان ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94081307658
  • خبرنگار : 71038

برچسب‌ها