• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۴ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94081207182
  • خبرنگار : 71463

سردار فدوی:

اگر طبق روال انقلاب حرکت کنیم باقی خواهیم ماند

اگر طبق روال انقلاب حرکت کنیم باقی خواهیم ماند

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما اگر طبق روال انقلاب اسلامی حرکت خود را ادامه دهیم باقی خواهیم ماند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما اگر طبق روال انقلاب اسلامی حرکت خود را ادامه دهیم باقی خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار علی فدوی در مراسم بزرگداشت 13 آبان دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: ما اگر طبق روال انقلاب اسلامی حرکت خود را ادامه دهیم باقی خواهیم ماند و هر روز به قدرت انقلابمان اضافه می‌شود و اگر پارامترهای قدرت را بررسی کنیم، حتی با چند سال پیش قابل مقایسه نیستیم و قدرت انقلاب قطعاً در این زمان از هر زمانی بالاتر و قوی‌تر است.

وی ادامه داد: ما سال‌های طولانی است که در شرایط بازدارندگی با آمریکایی ها بسر می‌بریم. یعنی دشمن را از فکر اقدام علیه خود باز داشته‌ایم و این بسیار مهم است که دشمن قدرت شما را قبول داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه ایام 13 آبان ایامی متفاوت و پرجوش و خروش است افزود: در این ایام روالی برقرار شد که عدم انفعال، قبراق بودن و از موضع ابتکار عمل کردن از مشخصات چنین ایامی است بخصوص وقتی پای آمریکایی‌ها در میان باشد.

وی ادامه داد: آمریکا به عنوان نماد کشوری که بعد از جنگ جهانی دوم خود را ابرقدرت می‌دانست پس از انقلاب اسلامی در مقابل ایران قرار گرفت چرا که انقلاب و امام(ره) روند آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار دادند.

فدوی اضافه کرد:‌ باید بدانیم ماهیت دعوایی که 37 سال به صورت مداوم وجود دارد، چیست. این دعوا تا آخر هم ادامه خواهد داشت، چون ماهیتش دعوای بین حق و باطل است که نمی‌تواند کنار هم قرار بگیرد. ابتکار عمل نیز از ابتدا ازسوی جناح حق بوده و حضرت امام از اول به اصل و شیطان بزرگ بودن آمریکا پرداختند. امام(ره) یک نظریه پرداز بود که اعتقاد داشت باید تا انتهای این داستان پیش رفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های آمریکا علیه ایران یادآور شد:‌ آمریکایی‌ها از 24 بهمن 57 که فکر می‌کردند، اول انقلاب است و انقلاب قدرتی ندارد مستقیم به سمت ما شلیک کردند. پس از آن نیز تعداد زیادی کودتا تنظیم کردند که یکی از آنها یعنی کودتای نوژه معروف و رسانه‌ای شد. بعد از آن نیز دیوانه‌ای مثل صدام را برای جنگ با ایران پیش انداختند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در سال 65 فهمیدند کارشان به سرانجام نمی‌رسد و این جنگ می‌تواند غالب و مغلوب داشته باشد. و جمهوری اسلامی در آن به پیروزی برسد. به همین دلیل در زمستان 65 آمریکایی‌ها رسما وارد جنگ شدند و به خلیج فارس آمدند و شروع به هدف قرار دادن کشتی‌های ماکردند و فکر می‌کردند ما نمی‌توانیم طبق روال معمول جواب دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:‌ شاید در این مذاکرات دو ساله آمریکایی ‌ها به دنبال این موضوع بودند که ما هم مثل بقیه دولت‌ها و در چارچوب تعامل‌های دولت‌های دنیا قرار گیریم. نه به مثابه یک انقلاب. اگر این اتفاق بیافتد و مابه مثابه انقلاب عمل نکنیم خیلی طول نمی‌کشد که از مشخصه‌های انقلابی چیزی باقی نمی‌ماند. به همین دلیل آنها که مدعی هستند حواسشان جمع است مثل دانشجویان باید به آن موضوع توجه کنند.

فدوی اضافه کرد:‌ دولت بازرگان چون اعتقادی به روند انقلابی ماندن نداشت، پس از تسخیر سفارت آمریکا استعفا داد. و امام هم به سرعت این استعفا را پذیرفت. تسخیر لانه جاسوسی مساله‌ای بود که امام به عنوان انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول از آن یاد کرد. امام هیچ فرصتی را از اول حرکت انقلاب که علیه جبهه شیطان و کفر باشد از دست نداد.

وی همچنین بیان کرد:‌در جغرافیای ایران، انقلابی به سرانجام رسید که مشخصاتی داشت و منشاء‌اش نیز حضرت امام بود مردم هم یکپارچه پشت سر ایشان قرار داشتند. امام و مردم در یک راستا قرار گرفتند و پس از آن انقلاب به نظام‌ها و سیستم‌های قابل فهم و روی کاغذ تبدیل شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد:وقتی مسئولیتی قبول می‌کنیم اگر مبانی انقلاب اسلامی را قبول نداشته باشیم کار خیلی خراب می‌شود. این یک شاخصه اساسی است که ما بر اساس انقلاب و مبانی آن مسئول هستیم آمریکایی‌ها هم به دنبال این هستند که مابه این مبانی اعتقاد نداشته باشیم قدرت انقلاب قطعا در این زمینه از هر زمان دیگری بالاتر است و دشمن به آن اذعان دارد . مطمئن باشید اگر جبهه‌ای باطل بداند تا آخر شب می‌تواند چیزی از چبهه حق باقی نگذارد این مساله را به فردا موکول نخواهد کرد.

وی اضافه کرد:‌آمریکایی‌ها بر اساس اهداف مربوط به خودشان و منافع و هزینه‌هایشان اقدام می‌کنند نه برای خدا، منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا عموما مغایرمنافع کشورهاست و یکی از الزامات قطعی آنها برای ورود به جنگ پیروزی قطعی است.

فدوی با بیان اینکه قدرت نظامی آمریکا دریاپایه است افزود:‌وقتی قدرت نظامی بر این مبنا شکل می‌گیرد یعنی هر چه دارد از این مبنا است. از طرفی خلیج فارس هم استثنایی‌ترین نقطه دنیاست و این جغرافیا نقطه ضعف آمریکا به حساب می‌آید اگر آمریکایی‌ها از خلیج فارس عقب نشینی کنند یعنی تا سرزمین خودشان عقب نشینی کردند. با این حال آمریکا امروز در خلیج فارس درموضع انفعال و دفاع قرار دارد و مابه برکت روال و مشی انقلابی که توسط نیروی دریایی سپاه اعمال می‌شود درخلیج فارس تحکم می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایان اظهار کرد:‌ اگر انقلابی که منشاء اش تعریف امام و اسلام ناب است، ادامه پیدا کند که حتما ادامه پیدا خواهد کرد ان‌شاء‌الله پرچم این انقلاب را به حضرت ولی عصر (عج) تحویل خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha