انتقاد فانی از خلاء ارزیابی تولیدات درسی/ اعتراض دانش‌آموزان به فیزیک سوم متوسطه

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید در سازمان پژوهش به استناد الگوی برنامه درسی یک برنامه عملیاتی ارزیابی تولیدات درسی داشته باشیم گفت: هنوز این خلاء در سازمان پژوهش وجود دارد و باید بیشتر روی آن کار کرد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید در سازمان پژوهش به استناد الگوی برنامه درسی یک برنامه عملیاتی ارزیابی تولیدات درسی داشته باشیم گفت: هنوز این خلاء در سازمان پژوهش وجود دارد و باید بیشتر روی آن کار کرد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری ایسنا، علی اصغر فانی در دهمین همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی ضمن عرض تسلیت به علت فاجعه غمبار منا اظهار کرد: راهکاری در سند تحول بنیادین وجود دارد که در آن به متناسب سازی حجم، محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی ها و ویژگی‌های دانش آموزان تاکید شده است.

وی افزود: بعضا همکاران ما از حجم کتب درسی گلایه می کنند، یا مطالبی وجود دارد که فراتر از یادگیری دانش آموزان است. به عنوان مثال اغلب دانش آموزان در درس فیزیک سال سوم متوسطه مشکل دارند و چندین بار در امتحانات نهایی مورد اعتراض قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه باید این راهکار از سند تحول مورد توجه بیشتر قرار بگیرد گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته است اما هنوز نیاز داریم تناسب میان محتوا و حجم کتب با توان یادگیری دانش آموزان و ساعات درسی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

فانی افزود: الگوی درسی باید بر اساس ماتریسی که پنج سطر و چهار ستون دارد طراحی شود. تعقل، علم، اخلاق، ایمان و عمل پنج سطر و ارتباط دانش آموز با خود، خدا، خالق و خلقت چهار ستون این ماتریس هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در سازمان پژوهش به استناد این الگوی برنامه درسی یک برنامه عملیاتی ارزیابی از تولیدات کتب درسی داشته باشیم اظهار کرد: به نظر می رسد هنوز این خلاء در سازمان وجود دارد و هنوز نیاز به کار در این زمینه داریم.

وی همچنین به ضرورت استفاده بیشتر از معلمان در تالیف کتب و اعتباربخشی اشاره کرد و گفت: امید است در برنامه ششم توسعه، چرخه آموزشی را کامل کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 94070502505
  • خبرنگار : 71424

برچسب‌ها