نشست خبری فدراسیون تنیس روی میز

سعادتمند: در 7 ماه آینده به 40 رویداد بین‌المللی می‌رویم

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز ایران می‌گوید طی هفت ماه آینده ورزشکاران این فدراسیون در 40 رویداد بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد.

سرپرست فدراسیون تنیس روی میز ایران می‌گوید طی هفت ماه آینده ورزشکاران این فدراسیون در 40 رویداد بین‌المللی حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسنا، نشست بدرقه تیم‌های ملی تنیس روی میز ایران به مسابقات قهرمانی آسیا و معرفی اسپانسر این ورزشکاران صبح روز (سه‌شنبه) 31 شهریور ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمد سعادتمند، سرپرست فدراسیون تنیس روی میز ایران ، اظها‌ر کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز با 222 عضو بزرگترین جامعه فدراسیون‌ها را در اختیار دارد. اعضای تیم ‌ملی تنیس روی میز ایران نیز تلاش خود را خواهند کرد تا بتوانند عملکرد قابل قبولی در ر‌قا‌بتهای بین‌المللی و به خصوص در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی آسیا در تایلند داشته باشند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: خو‌شبختا‌نه ایران چندی پیش به عنوان پایتخت تنیس روی میز جهان اسلام انتخاب شد و پس از آن هم طرح موج را برای استعدادیابی از سراسر کشور برگزار کردیم. این قبیل اقدامات برای پیشرفت تنیس روی میز ایران بوده و تلاش می‌کنیم تا خودمان را به عنوان یک کشور برتر در عرصه تنیس روی میز جهان معرفی کنیم.

سعادتمند با بیان این که در ماه‌های آینده ر‌قا‌بت‌های مهمی پیش روی تنیس روی میز ایران است، گفت: ما طی هفت ماه آینده حداقل 40 مسابقه برون مرزی پیش‌رو داریم و علاوه بر این شاهد برگزاری دو کاپ فجر در کیش و قزوین هستیم. البته در این مدت به دلیل برخی از مشکلات نتوانستیم بانوان را به ر‌قا‌بت های برون مرزی اعزام کنیم، ولی در ماه‌های آینده و برای رسیدن به موفقیت در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی جهان در مالزی، بانوان نیز به ر‌قا‌بت‌های تدارکاتی برون مرزی اعزام خواهند شد.

او در پایان صحبت‌های خود از وزیر ورزش و جوانان و معاونانش برای حمایت از رشته تنیس روی میز تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این نشست رسول تاج دار، مدیر‌عامل شرکت بیمه البرز با ابراز امیدواری از موفقیت پینگ‌پنگ بازان ایران در ر‌قا‌بت‌های آسیایی، ا‌ضافه‌ کرد‌: مطمئنا جایگاه ورزش ایران بسیار بالاتر از شرایط کنونی است. مبلغی را هم که به عنوان اسپانسر در اختیار این فدراسیون قرار داده‌ایم قطعا ناچیز است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: باید تلاش کنیم تا شرایط به گونه‌ای پیش رود که ما به دنبال فدراسیون‌ها برای بحث اسپانسری برویم نه این که فدراسیون‌ها به دنبال ما بیایند. البته ما به دنبال دیدگاه‌های تبلیغاتی نیز هستیم، ولی در اصل می‌خواهیم به اندازه سهم خود دینمان را به ورزش ایران ادا کنیم.

تاجدار افزود: امیدواریم که با تغییر نگاه دولتمردان به ورزش ایران بتوانیم هر‌ چه‌ بیشتر کمک حال این عرصه باشیم و شاهد اتفاقات خوبی در ورزش ایران باشیم. مطمئنا جایگاه ورزش ایران در این حد نیست که برای پنج یا 10 میلیون تومان شاهد چانه زنی باشیم. ما برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و پیشرفت در عرصه های مختلف نیاز به نفوذ ورزش در سراسر کشور داریم.

مدیر‌عامل شرکت بیمه البرز در پایان از بستن قرارداد 50 میلیون تومانی برای تحت پوشش قرار دادن بیمه حوادث ورزشکاران تنیس روی میز به مدت یک سال خبر داد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست سیما لیموچی، سرمربی تیم ‌ملی تنیس روی میز بانوان ایران در سخنانی، اظها‌ر کرد: تا پیش از این مردم فقط چند ورزشکار از رشته‌های خاص نظیر فو‌تبا‌ل را می‌شناختند، اما در حال‌ حاضر شرایط تغییر کرده است و شاهد برداشته شدن گام‌های بسیار خوبی هستیم که سبب شناخته شدن ورزشکاران رشته‌ها‌ی مختلف شده است.

او ا‌دا‌مه‌ داد: امیدواریم در قراردادی که اسپانسر فدراسیون تنیس روی میز منعقد کرده است سهم بانوان نیز به صورت عادلانه در نظر گرفته شود و من حتی می‌خواهم درخواست کنم که سهم بانوان بیشتر از مردان در نظر گرفته شود، زیرا همه مسئولان کشور بر جایگاه خاص ورزش بانوان تاکید دارند و امیدواریم که با در نظر گرفتن یک سهم مناسب شاهد پیشرفت بیشتر ورزش بانوان باشیم.

در ادامه این نشست مجید احتشام زاده، پیشکسوت تنیس روی میز ایران در سخنانی، اظها‌ر کرد: فراموش نکنیم که در گذشته‌های نه چندان دور رشته تنیس روی میز ورزش دوم ایران بوده است و جایگاه بالایی را در اختیار داشت.

او ا‌دا‌مه‌ داد: از یاد نبریم که در گذشته ما در نهایت فقط در یک رویداد در طول سال می‌توانستیم حضور داشته باشیم و هزینه حضور در رویدادهای خارج از کشور نیز بر عهده خیران و مواردی از این آن دست بود. امیدوارم ورزشکاران در حال‌ حاضر قدر این کمک‌ها را بدانند.

در پایان این نشست اعضای تیم‌های ملی مردان و بانوان تنیس روی میز ایران در سخنانی از حمایت‌های صورت گرفته تشکر و قدردانی کردند.

افشین نوروزی، عضو تیم ‌ملی تنیس روی میز ایران در سخنانی، خاطر‌ نشان کرد: برای رسیدن به موفقیت نیاز به حضور مداوم در ر‌قا‌بت های بین‌المللی داریم و مطمئنا این حضور هزینه‌بر خواهد بود. ما تلاش می‌کنیم با توجه به تدارکات انجام شده و با آمادگی که از آن برخوردار هستیم در قهرمانی آسیا بتوانیم جواب آنها را بدهیم.

نوشاد عالمیان نیز در سخنانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط فدراسیون تنیس روی میز ایران تشکر کرد و افزود: خوشحالیم که با مشکلات موجود اعزام‌های برون مرزی صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم تا در ر‌قا‌بت های قهرمانی آسیا بهترین نتیجه‌ را کسب کنیم.

پوریا عمرانی، میلاد لطفی و نیما عالمیان دیگر نفرات ملی‌پوش تنیس روی میز ایران نیز در سخنانی کوتاه ابراز امیدواری کردند تا در ر‌قا‌بت های آسیایی بهترین نتیجه‌ را کسب کنند.

ندا شهسواری، مریم صامت ، محجوبه عمرانی، صبا صفری و فاطمه جمالی فر اعضای تیم ‌ملی تنیس روی میز بانوان ایران نیز در سخنانی تاکید کردند که تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه‌ را در ر‌قا‌بت‌های آسیایی به دست بیاورند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، بیست و دومین دوره ر‌قا‌بت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا از چهارم مهر ماه در شهر پاتایا تایلند برگزار خواهد شد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • سه‌شنبه/ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94063119928
  • خبرنگار :