گفتگو با دونده ملی‌پوش 400 متر

وضعیت بد مالی ملی‌پوشان دوومیدانی ایران

دونده 400 متر تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: شرایط مالی در دوومیدانی ایران خیلی مساعد نیست و باید بگویم که دوومیدانی کاران فقط با امید زنده‌اند.

دونده 400 متر تیم ‌ملی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی گفت: شرایط مالی در دوومیدانی ایران خیلی مساعد نیست و باید بگویم که دوومیدانی کاران فقط با امید زنده‌اند.

مهدی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین مرحله لیگ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی، اظها‌ر کرد: به دلیل این که من در حال‌ حاضر سرباز هستم و نمی‌توانم کامل تمرین کنم از شرایط آرمانی دور هستم. در مرحله قبل هم چنین شرایطی داشتم و بدون تمرین در ر‌قا‌بت‌ها شرکت کردم، اما رکورد خوبی بر جای گذاشتم. در آخرین مرحله هم شرایط آب و هوایی مساعد نبود، اما به مقام دوم رسیدم. سجاد هاشمی رکورددار 400 متر ایران نیز به مقام نخست رسید.

زمانی در ادامه افزود: مسابقه مهمی پیش روی من ارتش‌های جهان است که در کره جنوبی برگزار می‌شود. برنامه اصلی من هم برای مسابقات داخل سالن آسیا است تا بتوانم ورودی مسابقات جهانی آمریکا را کسب کنم و همچنین مدال طلای دوره قبل را تکرار کنم.

دونده 400 متر تیم ‌ملی با انتقاد از شرایط مالی موجود در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران، تصریح کرد: شرایط مالی در د‌و‌و‌مید‌ا‌نی به گونه‌ای است که باید بگویم د‌و‌و‌مید‌ا‌نی‌کاران با امید زنده‌اند. همیشه ما امیدواریم که شرایط درست شود. در حال‌ حاضر هم آقای کیهانی آمده‌اند و باز هم امیدواریم که شرایط مالی بچه‌ها بهتر شود. واقعا د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران در لیگ زحمت می‌کشند و هیچ پولی دریافت نمی‌کنند. برخی از باشگاه‌ها مثل نفت پولی می‌دهند که حداقل هزینه رفت و آمدمان جبران شود، اما برخی ورزشکاران همان پول را هم نمی‌گیرند و دریافتی ندارند.

او در ادامه افزود: امیدوارم در لیگ سال آینده باشگاه‌های بهتر و بیشتری بیایند که این هم به مدیریت بستگی دارد. اگر مدیر قوی باشد می‌تواند باشگاه‌ها را جذب کند و اگر باشگاه‌های زیادی جذب شوند سطح ر‌قا‌بت بالاتر می‌رود و ورزشکاران پول بهتری دریافت می‌کنند، در نتیجه‌ هزینه‌ها جبران می‌شود. با این شرایط دغدغه‌های فکری کم می‌شود و در نهایت رکوردهای بهتری را شاهد خواهیم بود.

او درباره کیفیت لیگ د‌و‌و‌مید‌ا‌نی سال 94، ا‌ضافه‌ کرد‌: بچه‌ها رکوردهای خوبی را در لیگ زدند و با توجه به شرایط آب و هوایی ورزشگاه آفتاب انقلاب رکوردها مناسب بود و حتی رکورد ملی و باشگاهی هم زده شد. 400 متر را در 46 ثانیه دویدن در آفتاب انقلاب کار راحتی نیست. بچه‌های سرعتی 100 متر را در این شرایط در 10.23 دویدند و به نظرم این رکوردها فوق‌العاده‌ است.

زمانی در پایان درباره انتظارات خود از رییس جدید فدراسیون، تصریح کرد: انتظارم از رییس جدید این است که ورزشکار این رشته را حمایت کند. مشکل اصلی بچه‌ها بحث مالی است و مطمئن باشید که اگر د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران از لحاظ مالی تامین شوند رکوردها بهتر می‌شود. توقع دیگرم از رسانه‌ها است. آنها باید از د‌و‌و‌مید‌ا‌نی حمایت کنند تا شرایط بهتر شود.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • دوشنبه/ ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 94063019036
  • خبرنگار :

برچسب‌ها