مدیر سایت آهن‌آنلاین:

کمتر از یک درصد معامله‌های آهن‌آلات، اینترنتی است

این روزها، خیلی‌ها از طریق اینترنت لباس، دوربین، موبایل، کتاب، بلیط هواپیما و حتی محصولات صنایع‌دستی خرید می‌کنند اما تصور اینکه «بتوان از اینترنت، آهن خرید» کمی سخت است.

این روزها، خیلی‌ها از طریق اینترنت لباس، دوربین، موبایل، کتاب، بلیط هواپیما و حتی محصولات صنایع‌دستی خرید می‌کنند اما تصور اینکه «بتوان از اینترنت، آهن خرید» کمی سخت است.

به گزارش سرویس بازار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سایت آهن‌آنلاین که فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرده، حدود 60 درصد معاملات اینترنتی خرید و فروش آهن‌آلات را مدیریت می‌کند. این سایت توسط مدیران جوانی راه‌اندازی شد که علاوه بر تحصیلات عالیه دانشگاهی تجربه چندین سال پیمان‌کاری و اجرای پروژه‌های ساختمانی را یدک کشیده و ذهنیت واقعی‌تری نسبت به خواسته‌های مصرف‌کنندگان آهن دارند.

ایده‌فروش اینترنتی آهن با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها و ارایه مقاطع فلزی با قیمت و خدمات مناسب‌تر به مشتریان در فضای مجازی به خوبی پا گرفت و امروز شاهد روند رو به رشد مبادلات از طریق این سایت هستیم، به گونه‌ای که بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید‌کننده آهن خواستار عرضه محصولات خود از طریق این سایت هستند.

بهنام کیامرزی، مدیر بازرگانی آهن‌آنلاین به ایسنا گفت: کمتر از یک درصد خرید آهن از طریق اینترنت صورت می‌گیرد. بی‌اعتمادی به اینترنت و حجیم بودن رقم‌هایی که رد و بدل می‌شود، سبب شده تا میزان معاملات آنلاین پایین باشد.

وی افزود: امیدواریم با برندسازی و ایجاد کانال‌های ارتباطی ساده برای مشتریان، بتوانیم اعتماد آنها را جلب کنیم. ما برای معرفی بهتر سایت و نرم‌افزار آهن‌آنلاین، در نمایشگاه‌های نفت و ساختمان شرکت کردیم و قصد داریم در نمایشگاه متالورژی نیز حضور پیدا کنیم.

مدیر بازرگانی آهن‌آنلاین خاطرنشان کرد: عمدتا خرید اینترنتی‌آهن، توسط تهرانی‌ها انجام می‌شود و خریداران استانی سهم کمتری دارند. دلیل اصلی این اختلاف هم اعتماد بیشتر تهرانی‌ها به اینترنت و دسترسی بهتر آنها به دفتر ما است.

کیامرزی که دانش‌آموخته رشته مهندسی صنایع و متولد سال 1359 است، به فعال‌شدن چند سایت دیگر فروش آهن اشاره کرد و گفت: موفقیت در فضای مجازی، فقط با تبلیغات حاصل نمی‌شود. برخی دوستان در حالی هزینه‌های شگفت‌انگیزی برای تبلیغات سایت‌های خود صرف می‌کنند که شناخت کافی از مطلوبیت‌های مشتریان، روندهای بازار و فضای مجازی ندارند. به همین دلیل توان پاسخگویی به سفارش‌ها را نداشته و مشتری را ناراضی می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما برای تشویق خریداران و مصرف‌کنندگان به خرید آنلاین، با تولیدکننده‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و آنها را تشویق می‌کنیم تا کالای خود را با تخفیف بیشتری در اختیار ما قرار دهند. ما نیز همین تخفیف را به مصرف‌کننده می‌دهیم تا خرید آنلاین برای آنها به صرفه‌تر شود.

این کارآفرین جوان با سنتی خواندن فضای بازار آهن ایران گفت: بازار آهن هنوز هم در دست چهره‌های سنتی و قدیمی است. آنها اصول کاری خودشان را دارند و خیلی به اینترنت و ابزارهای جدید ارتباطی باور ندارند. البته ناگفته نماند که همین تجار بزرگ و قدیمی هر روز صبح برای استعلام قیمت‌ها به سایت آهن‌آنلاین مراجعه می‌کنند. چرا که این سایت، پس از هشت سال فعالیت به مرجع قیمت بازار تبدیل شده است.

وی به چشم‌انداز سایت آهن‌آنلاین اشاره کرد و گفت: ما در حال تبدیل به یک هلدینگ هستیم. تلاش می‌کنیم همانند یک «هایپر مارکت آهن» عمل کنیم تا مشتری بتواند همه نیازهای خود اعم از نبشی، لوله، پروفیل و ... را از یک محل تامین کند. ما در حال راه‌اندازی پایگاه ساختمان آنلاین هم هستیم. با توجه به سابقه فعالیت شرکت کیاسازه اهواز که تولید دکل‌های مخابراتی است، ما قصد داریم به زودی، مجموعه‌ای توانمند برای نصب اسکلت‌های فلزی نیز ایجاد کنیم.

کیامرزی ضمن انتقاد از زیرساخت‌های مخابراتی کشور که مانعی جدی برای فعالیت کسب و کارهای اینترنتی است، گفت: ما در این صنعت یکی از پیشتازان هستیم و هزینه‌های توسعه خرید و فروش آنلاین را به عنوان یک برند پیشرو پرداخت می‌کنیم. امیدواریم سهم معاملات آنلاین در آینده بیشتر شود. تلاش ما این است که در یک برنامه میان‌مدت سهم یک درصدی خرید و فروش اینترنتی آهن را به 20 درصد برسانیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 94061509610
  • خبرنگار : 30054

برچسب‌ها