سردار مومنی: نباید پلیس از مجرمان عقب بماند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های به روز به ماموران پلیس گفت: نباید مجرمان را دست کم گرفته و از آنها عقب بمانیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های به روز به ماموران پلیس گفت: نباید مجرمان را دست کم گرفته و از آنها عقب بمانیم.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی در اولین دوره آموزشی ویژه روسا و فرماندهان پلیس‌های پیشگیری ناجا گفت: نیروی انتظامی دارای ساختاری متفاوت در سراسر کشور است و به نوعی می‌توان گفت که تمام مردم با آن ارتباط دارند از این رو می‌توان گفت هیچ سازمانی به اندازه ناجا در ارتباط مستمر با مردم نیست.

وی پلیس پیشگیری را گسترده‌ترین پلیس در مجموعه نیروی انتظامی دانست و گفت: ماموران پلیس در ماموریت‌های خود جرم را تشخیص داده و براساس قانون با آن برخورد می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به تشریح برخی از اولویت‌های ناجا پرداخت و گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ما مردم‌محوری و رویکرد اجتماعی در ماموریت‌های ما است و از آنجا که ما امنیت را یک محصول اجتماعی می‌دانیم معتقدیم که این محصول باید با همکاری مشترک میان مردم و پلیس تامین شود.

مومنی پلیس افتخاری را یکی از محصولات این رویکرد دانست و گفت: در همین راستا ما تصمیم گرفتیم برای تامین امنیت بسترهای لازم برای مشارکت مردم مرا فراهم کنیم تا مردم نیز در تامین امنیت سهیم شوند و پلیس افتخاری به همین دلیل تشکیل شد.

وی اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه ناجا برشمرد و گفت: پلیس بدون مشارکت و اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی در حقیقت هیچ سرمایه‌ای ندارد و ماموریت‌هایش غیرممکن خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی به تعبیر مقام معظم رهبری از ماموران پلیس و تشبیه‌شان به مجاهدان فی‌سبیل‌الله اشاره کرد و گفت: این یک مدال بزرگ برای ما و مجموعه پلیس کشور است. باید مردم را در مشارکت سهیم کرده و در برخورد با شهروندان نیز شخصیت انسانی‌شان را رعایت کنیم.

مومنی با تاکید بر اینکه فرماندهان باید نظارت و کنترل مستمر و علمی بر زیرمجموعه‌های خود داشته باشند، گفت: این موضوع در پاسگاه‌ها و کلانتریها و حوزه‌هایی که با مردم در ارتباط هستند نمود بیشتری دارد.

وی رویکرد اجتماعی و سهیم کردن مردم در تامین امنیت را یک امر اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: رویکرد اجتماعی این نیست که تنها در رسانه‌ها به آن بپردازیم بلکه باید در عمل و رفتار نیز آن را نشان دهیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: امنیت یک توسعه نیست بلکه شرط کافی و لازم برای توسعه در بخش‌های دیگر است. به طوری که اگر برای توسعه امنیتی وجود نداشته باشد، امکان آن نخواهد بود. عدالت نیز در سایه امنیت میسر خواهد شد.

مومنی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ناامنی در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: امروز با مشارکت مردم، یاری خدا و هدایت مقام معظم رهبری از امنیتی مطلوب، عالی و پایدار برخوردار هستیم.

وی با اشاره به آمارهایی از جذب پلیس افتخاری اظهار کرد: 20 هزار پلیس افتخاری جذب شده که غریب به 37 هزار تن دیگر نیز مراحل جذب خود را طی می‌کنند.

پلیس نباید از مجرمان عقب بماند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه پلیس نباید از مجرم و قانون‌شکنان عقب بماند، بر ضرورت ارائه آموزش‌های دائمی و به روز به ماموران تاکید کرد و گفت: سارقان همواره با شیوه‌های جدید اقدام به کارهای مجرمانه می‌کنند و پلیس نباید آنها را دست کم بگیرد.

مومنی با بیان اینکه پلیس باید خود را با فناوری‌های جدید به روز کند، گفت: ما باید همواره از مسیرهایی که منجر به جرم، جنایت و کار خبر می‌شود، با خبر شده و از آنان عقب نمانیم.

وی با بیان اینکه مردم عملکرد پلیس را داوری می‌کنند، گفت: اگر مردم در برخورد با پلیس موردی را مشاهده کردند نباید آن را به کل مجموعه تعمیم داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94061107116
  • خبرنگار : 71431