پورمحمدی :

برای اکران «نفس» لحظه‌شماری می‌کنم

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «اشیاء از آنچه که در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» اولین فیلم نرگس آبیار از مشکلات اکران این فیلم در ایران سخن گفت و تاکید کرد که برای لحظه اکران فیلم «نفس»، فیلم جدید این کارگردان،لحظه شماری می‌کند.

یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «اشیاء از آنچه که در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» اولین فیلم نرگس آبیار از مشکلات اکران این فیلم در ایران سخن گفت و تاکید کرد که برای لحظه اکران فیلم «نفس»، فیلم جدید این کارگردان،لحظه شماری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، ابوذر پورمحمدی در نشست نقد و بررسی این فیلم در کانون فیلم «سینما روایت» با اشاره به مشکلاتی که برای اکران این فیلم محصول سال ۹۱ داشتند،ادامه داد: ما چندین بار برای اکران این فیلم اقدام کردیم ولی هیچ پخش‌کننده‌ای نپذیرفت و فیلم «اشیا…» زودتر از ایران در اروپا اکران گرفت.

پورمحمدی که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «شیار ۱۴۳» هم بوده است، ادامه داد: ما این مشکل را برای فیلم «شیار ۱۴۳» هم داشتیم و چندین بار تلاش کردیم که در نهایت موفق به اکرانش شدیم.

فیلم «اشیا از آنچه که در آیینه می‌بینید به شما نزدیکترند» که از اول مرداماه در گروه «هنر و تجربه» اکران شده است، محصول سال ۹۱ است و تا پیش از مردادماه مجالی برای اکران نداشته است.

این تهیه‌کننده با اشاره به اکران «هنر و تجربه‌»ای این فیلم گفت: اکران در این گروه کار سختی نبود زیرا که آقای علم‌الهدی برای این گروه به دنبال فیلم است! و اینگونه نمایش، اکران بزرگی نیست. هرچند به‌زعم خود مدیران «هنر و تجربه» افتتاحیه‌ی این فیلم در این گروه، از شلوغ‌ترین افتتاحیه‌ها بود.

ابوذر پورمحمدی با اشاره به «نفس» پروژه جدید نرگس آبیار ادامه داد: من برای اتمام تولید و اکران فیلم «نفس» لحظه‌شماری می‌کنم.

او ادامه داد: این فیلم که فیلمبرداری‌اش در طول‌ سه ماه با شرایط بسیاری سختی در یزد و کرج و تهران همراه بود، روز عید فطر به اتمام رسیده است و اکنون ۱۰ تا ۲۰ درصد از تدوین نهایی‌اش هم انجام شده است و ما امیدواریم به جشنواره‌ی فیلم فجر هم برسد.

ابوذر پورمحمدی در توضیح بیشتر جزییات فیلم «نفس » گفت: این فیلم که تلفیقی از رئال و انیمیشن است، داستان دختربچه‌ای را روایت می‌کند که در تخیلاتش هم سیر می‌کند و تخیلات او در فیلم به صورت انیمیشن به نمایش درآمده است. ما امیدواریم که تلفیق این دو بخش کنار هم به خوبی صورت گرفته باشد، چرا که ساختن این گونه فیلم‌ها ریسک دارد و خانم آبیار این کار را انجام داده‌است.

او همچنین با اشاره به سبک فیلم سازی نرگس آبیار اظهار کرد: او همانطور که در گذشته مستندهای زیادی را نوشته و ساخته است، امروزه فیلم‌هایی هم که می‌سازد به مستند نزدیک هستند؛ همانطور که در فیلم «شیار ۱۴۳» و «اشیا …» دیدیم. او برای انجام این کار از تکنیک فیلمبرداری روی دست، استفاده از نابازیگرها، لوکیشن‌ها و نور طبیعی و … استفاده می‌کند.

محمد تقی فهیم از منتقدان حاضر در این نشست بود که نقطه نظراتش را مطرح کرد و نرگس آبیار کارگردان فیلم در این نشست حاضر نبود.

اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 94060201048
  • خبرنگار :