لاوروف: ماندن یا رفتن اسد فقط به دست ملت سوریه است

وزرای خارجه ایران و روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در مسکو بر لزوم حل مشکلات و بحران‌های منطقه به ویژه بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تاکید کردند.

وزرای خارجه ایران و روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در مسکو بر لزوم حل مشکلات و بحران‌های منطقه به ویژه بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری المیادین، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود تاکید کرد: بحران سوریه راهکار سیاسی دارد و تنها خود سوری‌ها و بدون مداخله خارجی می‌تواندن به چنین راهکاری دست یابند.

لاوروف گفت: ماندن یا رفتن بشار اسد تصمیمی‌ است که ملت سوریه باید بگیرد و درخواست برخی طرف‌ها خارج از این چارچوب برای برکناری اسد قابل پذیرش نیست.

وی تاکید کرد: توافق هسته‌ای ایران و غرب به تحکیم اعتماد و اطمینان در منطقه می‌انجامد و موانع را از سر راه همکاری منطقه‌ای برمی‌دارد.

وزیر خارجه روسیه افزود: موضع روسیه نسبت به بحران سوریه از آغاز تاکنون ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است.

لاوروف گفت: همکاری میان ایران و روسیه شامل تمامی بخش‌ها است و هشت راکتور جدید ایران نیز در قالب این همکاری‌ها خواهد بود. مسکو برای حل وفصل بحران‌های خاورمیانه و شمال آفریقا با ایران همکاری جدی می‌کند.

وی درخصوص آمریکا نیز گفت: واشنگتن از طریق مبادله اعضایی از القاعده با یک نظامی آمریکایی بدون باخبر کردن شورای امنیت قوانین این شورا را زیرپا گذاشت. واشنگتن مسکو را بدون هیچ دلیل و مدرکی به نقض معاهده‌ها متهم می‌کند و اما آنها به اقدامات اشتباه خود اعتراف نمی‌کنند.

ظریف نیز تاکید کرد: روسیه به حمایت از ایران در این شرایط سخت پایبند است و این مسئله موجب تقویت همکاری میان ما می‌شود.

وی گفت: ما بر لزوم حل مشکلات منطقه از طریق سیاسی تاکید داریم.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: لغو تحریم‌ها تمامی موانع را از سر راه همکاری اقتصادی با روسیه برمی‌دارد.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه گفت: مداخله‌های آمریکا در امور کشورهای دیگر تنها به رنج و مشکلات مردم این کشورها می‌انجامد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94052614712
  • خبرنگار : 71516