سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال:

هیچ کشوری حاضر به انجام بازی تدارکاتی با ایران نشد

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر 19 سال گفت: تیم شرایط خوبی دارد، اما متاسفانه ما نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم چرا که به دلیل تداخل بر‌نامه‌ها هیچ تیمی حاضر نشد با ما بازی تدارکاتی برگزار کند.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر 19 سال گفت: تیم شرایط خوبی دارد، اما متاسفانه ما نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم چرا که به دلیل تداخل بر‌نامه‌ها هیچ تیمی حاضر نشد با ما بازی تدارکاتی برگزار کند.

مهناز امیر شقاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تیم ‌ملی دختران زیر 19 سال قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: آخرین اردوی تیم ‌ملی دو روز پیش به پایان رسید. در اردوی پایانی دو بازی با تیم شهرداری بم انجام دادیم که برای ما خیلی مهم بود و موفق شدیم ترکیب اصلی خودمان را بشناسیم و آمادگی بچه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم. امیدوارم بازی‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا انجام دهیم و گام بعدی را برای پیشرفت فو‌تبا‌ل ایران برداریم و جایگاه مان را بهتر کنیم.

امیر شقاقی با تاکید بر این که شرایط برای برگزاری بازی تدارکاتی تیم ‌ملی مهیا نشد، تصریح کرد: ما بازی تدارکاتی خارجی نداشتیم و کشورهای دیگر موافقت نکردند که با ما بازی کنند و در کمپ های خارجی هم نتوانستیم حضور داشته باشیم. از زمانی که توانستیم به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا صعود کنیم با تیم‌های خارجی بازی نکردیم در حالی که این نیاز به شدت احساس می‌شد. فدراسیون تلاش زیادی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی انجام داد اما نشد.

او ا‌دا‌مه‌ داد: علت برگزار نشدن بازی‌های تدارکاتی کم کاری فدراسیون نبود چرا که آقای کفاشیان و کمیته‌ بانوان با یازده کشور ارتباط برقرار کردند، اما هیچ یک از آنها قبول نکردند به ایران بیایند و یا ما به آن کشورها برویم. مشکل اصلی هم تداخل برنامه‌هاست چرا که زمانی که ما در اوج تمرینات قرار داریم آنها استراحت دارند و یا برعکس به همین دلیل امکان برگزاری بازی وجود نداشت.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر 19 سال درباره حریفان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: به غیر از ایران هفت تیم در این ر‌قا‌بتها حاضر هستند و چهار تیم حاضر در این مسابقات چند هفته‌ پیش در جا‌م جها‌نی بازی کردند. بنا‌بر‌این سطح مسابقات بالا است. این اولین تجربه این تیم در این مرحله از ر‌قا‌بت‌ها است و خوشحالم که این افتخار به نام من و بازیکنانم ثبت شده است. این فرصت خوبی است که نصیب تیم ملی ایران شده ، نگاه ویژه‌ای هم به ما وجود دارد بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم و خودمان را در آسیا نشان دهیم.

امیر شقاقی با تاکید بر این که تلاش تیم این است که جزو چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد، گفت: ما نباید از هیچ حریفی بترسیم و ما نباید به این دلیل که در یک دوره مقدماتی هم حضور داشتیم نسبت به تیم‌هایی که مستقیم صعود کردند احساس ضعف کنیم. می‌خواهیم تلاش کنیم جزو چهار تیم برتر آسیا قرار بگیریم. باید حریف خوبی برای رقبا باشیم و آنها از ما بترسند. فو‌تبا‌ل ایران باید فاصله‌اش را روز به روز با تیم‌های آسیایی کمتر کند. بردن تیم‌های مثل اردن و هند روزی برای ما آرزو بود، اما الان خیلی آسان شده و ما باید به فکر شکست تیم‌هایی کره‌ و ژاپن باشیم.

او در ادامه افزود: امیدوارم بچه‌ها از فرصت ایجاد شده درست استفاده کنند و خوب بازی کنند. بازی‌های سخت و رقبا قدر هستند، اما بهترین بچه‌ها در اردوی تیم ‌ملی هستند و من عقیده دارم می‌توانیم موفق باشیم هر چند برای موفقیت احتیاج به ابزار است.

سرمربی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر 19 سال با بیان این که فدراسیون برای این تیم ملی برنامه خوبی دارد، تصریح کرد: فدراسیون برای این تیم برنامه دارد، چرا که این تیم سال‌ها است تمرین می‌کند و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام شده است و افراد زیادی برای آن زحمت کشیده‌اند. این بازیکنان نباید رها شوند. آن‌ها آینده فو‌تبا‌ل ایران هستند و ما اجازه نمی‌دهیم به راحتی از دست بروند. آینده خوبی با این بازیکنان در انتظار فو‌تبا‌ل بانوان ایران است و باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

  • جمعه/ ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 94052312525
  • خبرنگار :