پنجمین جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش لرستان با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش و با محوریت تبیین برنامههای این مرکز در سال تحصیلی آینده به ویژه تبیین جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی در مدارس متوسطه و طرح شهاب در دوره ابتدایی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش، در این جلسه با اشاره به اجرای جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و طرح شهاب در مدارس گفت: این طرحها به مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان محول شده و تلاش میشود تا دانشآموزان خلاق، مبتکر و مستعد شناسایی و هدایت شوند.
حسین شجاعی افزود: تعدیل ظرفیتها و توجه به ارتقای کیفی مدارس استعدادهای درخشان دو رویکرد مهم و اصولی آموزش و پرورش در خصوص مدارس استعدادهای درخشان است.
وی در ادامه به برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به صورت متمرکز و کشوری اشاره کرد و ادامه داد: باید استانداردهای قابل قبول در پذیرش و جذب دانشآموزان رعایت شود.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: آزمونهای پیشرفت تحصیلی مدارس استعدادهای درخشان در دو مرحله طی سال تحصیلی برگزار خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه گفت: لرستان با داشتن شرایط اقلیمی متنوع و وجود بیش از 300 هزار دانشآموز و 30 هزار فرهنگی با محوریت پژوهشمداری و برنامه محوری با تکیه بر سیاستهای پنج گانه مقام عالی وزارت با شعار ایجاد فرصتهای عادلانه برای آموزش و پرورش، توسعه فرایند پرورشی، توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و تامین، تربیت و اعتلای منابع انسانی تلاش میکند تا بستر لازم را برای بالندگی دانشآموزان و فرهنگیان فراهم کند.
دکتر گودرز کریمیفر با اشاره به نقش محوری مدیران در فرایند تعلیم و تربیت افزود: مدیران سفیران اصلی تعلیم و تربیت در مدارس هستند و تحقق برنامهها و اهداف متکی به وجود مدیران لایق و توانمند است که بتوانند این طرحها و برنامهها را به صورت معقول و منطقی پیاده کنند.
کریمیفر خاطرنشان کرد: اگر مدیران خلاق و با برنامه باشند هیچ برنامهای در آموزش و پرورش بر زمین نمیماند.
وی اضافه کرد: باید اهداف مشخص و قابل سنجش باشند تا بتوان آنها را عملیاتی کرد.
کریمیفر بر این نکته تاکید کرد که باید خروجی تصمیمات در آموزش و پرورش ملموس و مشهود باشد.
وی در ادامه ایستایی، کارآیی و زیبایی را 3 عنصر مهم برای پیشرفت ذکر کرد و گفت: برای موفقیت در کارها باید ایستادگی کرد و بر انجام آن تا حصول نتیجه مداومت کرد و خوب کار کردن را در کنار کارخوب کردن سرلوحه خود قرار داد.
این مقام مسوول زیبایی در برنامهریزی و عمل را یک ضرورت برشمرد و گفت: مهمترین ملاک در گزینش و به کارگیری افراد مصلحت و منفعت آموزش و پرورش است و نباید احساسات و هیجانات را در کار آموزش و پرورش محور قرار داد.
انتهای پیام