/ 35سال مدیریت جهادی/

جهاددانشگاهی با پشتوانه‌های علمی، در عرصه فرهنگ نیز تحول آفرین باشد

فرماندار قم با اشاره به لزوم آسیب شناسی فرهنگی توسط جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی با پشتوانه‌های علمی می تواند در عرصه فرهنگ نیز تحول آفرین باشد و به دستاوردهای مهمی در جهت تعالی و رشد کشور برسد.

فرماندار قم با اشاره به لزوم آسیب شناسی فرهنگی توسط جهاد دانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی با پشتوانه‌های علمی می تواند در عرصه فرهنگ نیز تحول آفرین باشد و به دستاوردهای مهمی در جهت تعالی و رشد کشور برسد.

رضا سیار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، با گرامیداشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی قم افزود: باید توجه داشت عرصه فرهنگ و هنر مانند سایر عرصه‌ها نیازمند تلاش و کوشش مضاعف می باشد و قطعاً جهاد دانشگاهی می تواند در حوزه علوم نظری و فرهنگ مثل دیگر حوزه‌ها از حضور دانشمندان و نخبگان بهره گرفته و به تحول بنیادین برسد.

وی ادامه داد: این نهاد ارزشمند انقلابی با توفیقات گسترده خود در سالهای اخیر با بهره گیری از نخبگان می تواند در عرصه فرهنگ نیز تاثیر گذار باشد تا دولت نیز از این پیشرفت‌ها در راستای آسیب شناسی و حل مشکلات کشور نیز بهره بگیرد.

فرماندار قم، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی ماموریت‌ها و رسالت‌های مهمی را عهده دار شده و دستاوردهای خوبی را به ثمر رسانده است.

سیار افزود: جهاددانشگاهی در واقع توانسته در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی گام های ارزشمند و موثری بردارد و به پیشرفت‌های چشمگیری در راستای خدمت به نظام گام دست یابد که بسیار قابل توجه است.

فرماندارقم با بیان اینکه تلاش‌های فرهنگی یکی از مطالبات مهم از جهاد دانشگاهی است تصریح کرد: جهادگران در این نهاد انقلابی یکی از رسالت‌های مهم خود را تلاش‌های فرهنگی در جهت اعتلای کشور می دانند و اقدامات خوبی را در این عرصه شاهد بودیم.

سیار خاطرنشان کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی قم اقدامات موثری در بهره گیری از ظرفیت های علمی و فرهنگی در قم داشته است و با توجه به حضور میلیونی زائران در قم می توان از فعالیت های علمی و فرهنگی در جهت خدمت به زائران نیز گام برداشت.

وی اظهارداشت: این نهاد انقلابی می تواند با بهره‌مندی از حوزه‌های علمیه و علما و دیدگاههای علمی و دینی در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های فرهنگی نیز وارد شود البته باید در نظر داشت تا زیرساختهای فرهنگی مورد ارزیابی قرار نگیرد نمی توان به نتایج خوبی در عرصه‌های دیگر دست یافت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 94051407965
  • خبرنگار :