آنکارا به دنبال اجرای برنامه جدید امنیتی در مرزهای ترکیه و سوریه

دولت ترکیه اعلام کرد، یک برنامه جدید امنیتی برای مقابله با رشد تهدیدات گروه تروریستی داعش در مرزهای این کشور اجرا خواهد شد.

دولت ترکیه اعلام کرد، یک برنامه جدید امنیتی برای مقابله با رشد تهدیدات گروه تروریستی داعش در مرزهای این کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بولنت آرینچ، معاون نخست‌وزیر ترکیه پس از نشست کابینه این کشور در این باره گفت: در این جلسه درباره اقداماتی که برای مقابله با داعش و تهدیدات ناشی از فعالیت‌های آن باید صورت گیرد، گفت‌وگو شد.

آرینچ سپس از برنامه امنیتی جدیدی سخن گفت که از سوی وزارت کشور و دفاع ترکیه برای اجرایی شدن در مرزهای ترکیه به ویژه در همجواری سوریه ارائه شده است.

معاون نخست‌وزیر ترکیه ادامه داد: در حال حاضر مساله حیاتی جلوگیری از عبور تروریست‌ها از خاک ترکیه و انجام اقدامات اساسی در مرزها برای مقابله با داعش است.

اظهارات آرینچ در حالی مطرح می‌شوند که انفجاری تروریستی در استان سوروچ ترکیه طی هفته گذشته جان 32 تن را گرفت. این حمله تنها چند روز پس از افزایش اقدامات دولت ترکیه برای مقابله با داعش صورت گرفت.

علاوه بر این گزارش‌هایی مبنی بر تلاش دولت ترکیه برای ساخت یک دیوار امنیتی در مرز با سوریه منتشر شده است. این دیوار 3.5 متر طول خواهد داشت و برای جلوگیری از ورود شبه‌نظامیان به ترکیه در سراسر مرز 911 کیلومتری بین دو کشور کشیده خواهد شد.

بر اساس همین گزارش‌ها پشت این دیوارها نیز قرار است دیوار دیگری از سیم خاردار به همراه دوربین مدار بسته و چراغ ایجاد شود.

آرینچ در ادامه اظهاراتش به انتقادات علیه حضور کم پلیس در صحنه انفجار نیز پاسخ داد و عنوان کرد: برای این انتقادات من تنها به نکته‌ای اشاره می‌کنم، در این حادثه که پیش از مراسم فدراسیون جوانان سوسیالیست رخ داد حتی یکی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق حضور نداشت.

در همین حال صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق به اظهارات آرینچ واکنش نشان داد و طی توئیتی اعلام کرد: نگران نباش؛ یک روز همه ما در بین این کشته‌شدگان خواهیم بود. خودت را ناراحت نکن.

معاون نخست‌وزیر ترکیه هم‌چنین در پاسخ به سوالی مبنی بر علت اعلام نشدن عزای عمومی در پی حمله سوروچ خاطرنشان کرد: عزای عمومی اگر در هر نمونه‌ای از این حوادث اعلام شود معنی خود را از دست می‌دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱ مرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94050100130
  • خبرنگار :