چند شرکت محدود قیمت دو یا سه قلم لبنیات کم مصرف خود را حدود شش تا 10 درصد افزایش دادهاند که مصرف چندانی ندارد.
علی رجبی، رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش 10 درصدی قیمت لبنیات از امروز آغاز شده است، با بیان مطلب بالا افزود: بازار کشش افزایش قیمت دوباره لبنیات را ندارد و اگر هم این افزایش اعمال میشد، به اعتقاد من اجرایی نمیشد.
وی با بیان اینکه لبنیات شرکتی بعد از عید نوروز گران شد و قرار بود برای ماه مبارک رمضان نیز افزایش قیمت داشته باشد ولی این اتفاق نیفتاد افزود: لبنیات سنتی حدود یک سال است که تغییر قیمتی نداشته است و به جز پنیر لیقوان که کمی افزایش قیمت داشته، قیمت بقیه اقلام ثابت مانده است.
او با بیان اینکه تقریبا هر سه ماه یک بار نرخنامههای لبنیات سنتی مورد بررسی قرار میگیرد گفت: در لبنیات سنتی سه مدل نرخگذاری ممتاز، درجه یک و درجه دو داریم که کارشناس اتحادیه کیفیت لبنیات را بررسی کرده و بر اساس کیفیت آن ها درجهبندی را انجام میدهد و اختلاف قیمت لبنیات سنتی درجه دو تا ممتاز 15 درصد است.
متاسفانه منافع دامداران در نظر گرفته نشده است
رییس اتحادیه فروشندگان لبنیات با تاکید بر اینکه متاسفانه منافع دامداران در نظر گرفته نشده است یادآور شد: اگر دولت از دامداران بیشتر حمایت و به آن ها کمک کند و یارانه بیشتری به دامداران در قالب علوفه و خوراک دام ارائه دهد، طبیعی است که وضعیت بهتر میشود و بازار لبنیات نیز رونق می گیرد.
ضرورت نظارت بیشتر و دقیقتر بر بازار لبنیات
وی همچنین بر ضرورت نظارت بیشتر و دقیقتر بر بازار لبنیات تاکید و خاطرنشان کرد: وقتی نرخی در صنایع لبنی تعیین میشود کیفیتش آنچنان که باید و شاید مدنظر قرار نمیگیرد و این در حالی است که برای تهیه لبنیاتی از جمله پنیر، ماست یا خامه از مواد گوناگون با کیفیتهای مختلف استفاده میشود.
انتهای پیام