سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فهرست نمایشگاههای بینالمللی گردشگری هدف خود را که برای حضور در آنها برنامهریزی کرده است، مشخص کرد.
به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، تاکنون نام 12 نمایشگاه گردشگری بینالمللی گردشگری از سوی کمیته سیاستگذاری و برنامهریزی نمایشگاههای خارجی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای حضور مشخص شده است. در میان این نمایشگاهها، بازارهای جدیدی در حوزه آسیای شرقی که البته پیشتر و در مقطع زمانیایی ایران در آنها حضور داشت نیز به چشم میخورد.
براساس فراخوانی که کمیته سیاستگذاری و برنامهریزی نمایشگاههای خارجی این سازمان برای برپایی غرفه ایران در نمایشگاههای بینالمللی گردشگری منتشر کرده، قرار است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سالهای 16 - 2015 در نمایشگاههای جاتا در ژاپن، بازار سفر فرانسه، مالزی، کشورهای عضو OIC با عنوان «گردشگری نقطه اجتماع تمدنها»، سنگاپور، بازار مسافرت چین، سفر و گردشگری هند، سفر و گردشگری شرق مدیترانه، ترکیه، ایتالیا و روسیه شرکت کند که برای حضور در آنها بخش خصوصی ایرانی را به مشارکت طلبیده است.
سازمان میراث فرهنگی وگردشگری در دستهبندی نمایشگاههای بینالمللی دو نمایشگاه ITB آلمان و فیتور اسپانیا را جزو نمایشگاههای حرفهایی و تاپ قرار داده که مستقیما برای برپایی غرفه و حضور در آنها اقدام خواهد کرد.
از جمله تغییرات جدول نمایشگاههای بینالمللی گردشگری هدف ایران، حذف بازار جهانی سفر انگلیس است که یکی از مهمترین نمایشگاههای گردشگری دنیا به شمار میآید. ایران یکی از شرکتکنندگان قدیمی این بازار است، اما در چند سال اخیر به دلیل تغییرات در مناسبات سیاسی دو کشور، ایران برای حضور رسمی در این نمایشگاه تجدید نظر کرده و امسال نیز نام آن در فهرست بازارها و نمایشگاههای هدف مشاهده نمیشود.
سازمان میراث فرنگی و گردشگری این نمایشگاهها را براساس بازارهای در اولویت و هدف گردشگری خود انتخاب کرده که احتمال افزایش آنها نیز وجود دارد، اما در برنامهریزیهای اولیه لحاظ نشده است.
این سازمان که پیشتر برای برپایی غرفههای نمایشگاهی به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی محدود شده بود اینبار تصمیم گرفته است برای برپایی غرفه ایران در 10 نمایشگاه از مشارکت و توان بخش خصوصی کمک بگیرد.
انتهای پیام