با وجود بی میلی حزب حاکم،

حزب دموکراتیک مردم برای ائتلاف با عدالت و توسعه آماده است

یکی از رهبران حزب دموکراتیک مردم ترکیه گفت، حزبش به دنبال انجام مذاکرات ائتلاف با حزب عدالت و توسعه است اما حزب حاکم چنین تمایلی ندارد.

یکی از رهبران حزب دموکراتیک مردم ترکیه گفت، حزبش به دنبال انجام مذاکرات ائتلاف با حزب عدالت و توسعه است اما حزب حاکم چنین تمایلی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، فیگن یوکسکداغ، رهبر حزب دموکراتیک مردم که حامی کردهاست و توانست در انتخابات اخیر حد نصاب لازم برای ورود به پارلمان را کسب کند، گفت: ما آماده‌ایم تا در هر دولت ائتلافی شرکت کنیم. اما حقیقت این است که حزب حاکم عدالت و توسعه نمی‌خواهد با ما ائتلاف تشکیل دهد. این حزب برای ما پیام منفی درباره تشکیل یک دولت ائتلافی با حضور حزب دموکراتیک مردم ارسال کرده و احمد داوود اوغلو، نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه مطالبی را بیان کرده مبنی بر اینکه حزب مردم جمهوری خواه و جنبش ملی‌گرایان تنها جایگزین‌ها برای یک دولت ائتلافی محسوب می‌شوند.

این رهبر حزب دموکراتیک مردم ادامه داد، حزبش از آغاز برای مذاکره در چارچوب یک ائتلاف آماده بوده و بار دیگر هم بر این مساله تاکید دارد.

وی افزود: ما هرگز با انجام مذاکرات با حزب عدالت و توسعه مخالف نبوده‌ایم. ما از یک رویکرد مسئولیت پذیر و مناسب برای کمک به ایجاد یک ائتلاف درست و کارآمد حمایت می‌کنیم. اما چنین تمایلی را از سوی حزب عدالت و توسعه نمی‌بینم.

اظهارات یوکسکداغ در حالی مطرح شده که داوود اوغلو در آستانه انجام مذاکرات ائتلاف با رهبران احزاب سیاسی است.

دور اول این مذاکرات امروز (13 ژوئیه) آغاز می‌شود در حالیکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نهم ژوئیه وی را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94042212005
  • خبرنگار : 71129