نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،

زیاده‌خواهی‌ها و دخالت‌های آمریکا دیوار بی‌اعتمادی را بلندتر می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ملت ما نمی‌تواند به آمریکا‌ اعتماد کند، گفت: دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا تا زمانی که دخالت‌ها، جنایت‌ها، تحریم‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و روحیه استکباری و سلطه‌گری در آمریکا وجود داشته باشد، فرو نخواهد ریخت .

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ملت ما نمی‌تواند به آمریکا‌ اعتماد کند، گفت: دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا تا زمانی که دخالت‌ها، جنایت‌ها، تحریم‌ها، زیاده‌خواهی‌ها و روحیه استکباری و سلطه‌گری در آمریکا وجود داشته باشد، فرو نخواهد ریخت .

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاریخچه دخالت آمریکا در ایران،‌ گفت: تاریخ روابط دیپلماسی ایران و آمریکا شاهد انواع و اقسام خیانت‌ها، دخالت‌ها، توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ملت ایران است.

وی یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم که آمریکایی‌ها جای انگلیس را در ایران گرفتند، شاهد دخالت آمریکا در امور داخلی کشور همزمان با نهضت ملی شدن صنعت نفت و انجام کودتای 28 مرداد 32 علیه دولت ملی مصدق هستیم، کودتایی که نماد بارز دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان است.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: بعد از کودتای 28 مرداد و تشکیل ساواک و تسلط آمریکا در ارتش، آنها وارد فاز جدید دخالت در کشورمان شدند، بر این اساس قیام 15 خرداد 42 و اعتراض حضرت امام (ره) به کاپیتولاسیون یکی دیگر از برهه‌های جنایت، دخالت و تسلط بر امور داخلی‌مان است که منجر به تبعید امام (ره) از ایران شد.

نقوی حسینی اضافه کرد: این روند تا سال 56 ادامه داشت. با پیروزی انقلاب اسلامی و کشتار بیرحمانه مردم در آن دوران با سلاح و گلوله آمریکا وجهه دیگری از جنایات آمریکا در حق ملت نمایان شد. بعد از آن نیز انواع کودتا از جمله کودتای نوژه و انواع دخالت‌ها از جمله تحریک‌ قومیت‌ها و گروه‌های تروریستی و تهاجم نظامی به کشورمان همچون طبس توسط آمریکایی‌ها صورت گرفت.

وی تحریک صدام برای تحمیل جنگ هشت ساله را از دیگر جنایات آمریکایی‌ها برشمرد و تأکید کرد: آمریکا در این دوران هشت ساله با تمام توان از صدام حمایت و بلافاصله بعد از جنگ تحریم‌های سیاسی و اقتصادی را تحمیل کرد. تحریم‌های اقتصادی که با گذشت 36 سال از انقلاب توسط رئیس جمهور آمریکا همچنان پابرجاست.

این عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دخالت‌های اخیر و زیاده طلبی‌ها و تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به بهانه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را به عنوان بخش دیگری از جنایات آمریکایی‌ها عنوان و اظهار کرد: این تاریخ دیپلماسی پر از توطئه دخالت و جنایت علیه ملت ما از سوی آمریکایی‌ها باعث شد که ملت ما هرگز به آمریکا اعتماد نکند. چون آمریکا عهدشکن، جنایتکار علیه بشریت و ملت ما و شیطان بزرگ است و بر همین اساس ما هرگز به آمریکا اعتماد نداریم.

نقوی حسینی با تأکید بر این‌که هیچ تضمینی از سوی آمریکایی‌ها برای عمل به تعهداتشان در صورت انجام توافق وجود ندارد، گفت: آمریکا دولتی عهدشکن و غیرقابل اعتماد است. بر این اساس حتی اگر ضمانت‌های اجرایی و بین‌المللی برای انجام توافق از ‌آمریکا گرفته شود باز هم آنها عهدشکن هستند.

وی ادامه داد: نمونه این عهدشکنی را بعد از توافق ژنو شاهد بودیم، آمریکا تنها دولت عضو گروه 1+5 بود که با عهدشکنی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد. این نمونه دیگری است که آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند.

نقوی حسینی در پایان تأکید کرد که دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا تا زمانی که دخالت‌ها، جنایت‌ها، تحریم‌ها زیاده‌خواهی‌ها و روحیه استکباری و سلطه‌گری در آمریکا وجود داشته باشد فرو نخواهد ریخت و ملت ما نمی‌تواند به آمریکا اعتماد داشته باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۰ تیر ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94041005940
  • خبرنگار : 71234