با حضور قاریان و حافظان قرآنی

طرح قرآنی 1449 در تبریز برگزار شد

محفل انس با قرآن با عنوان طرح 1449 با حضور قاریان و حافظان قرآنی در تبریز برگزار شد.

محفل انس با قرآن با عنوان طرح 1449 با حضور قاریان و حافظان قرآنی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان در این آیین گفت: بزرگان قرآنی بسیاری در شهر تبریز رشد کرده‌اند و امروز شاهد حضور آنها در مسابقات برجسته خارج از کشور نیز هستیم.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در سطح استان افزود: آموزش کودکان با مفاهیم قرآنی و حفظ و قرائت قرآن به صورت کاملا سازمان یافته توسط کانون‌های قرآنی در سطح استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: آشنایی مردم با فرهنگ وقف در برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد چرا که وقف همیشه جاری است و منفعت آن بعد از مرگ نیز به واقف می‌رسد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان، ادامه داد: وقف تبدیل فانی به باقی است و در حال حاضر وقف‌های دسته جمعی نیز برای مردم تعریف شده است تا هر کس با توجه به توان خود در این کار خیر شریک باشد.

وی با اشاره به قدمت وقف در استان و موقوفه ربع رشیدی افزود: تبریز تنها شهری است که داری موقوفه ثبت جهانی شده است و موقوفه ربع رشیدی ثبت جهانی شده است.

طرح بزرگ قرآنی 1449 تابستان، امسال در هزار ‌و چهارصد ‌و چهل‌ و نهمین سال نزول قرآن با محوریت "سوره مبارکه‌ی یس" آغاز شده است.

طرح بزرگ قرآنی با هدف آموزش 10 میلیون حافظ قرآن کریم آغاز شد و از آن پس این سنت ادامه یافت.

برنامه محفل انس با قرآن با عنوان1449 با حضور مردم قرآن دوست تبریز در آستان مقدس امامزاده سید حمزه‌ (ع) برگزار شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ تیر ۱۳۹۴ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94040100277
  • خبرنگار :