امام جمعه گرگان:

فیلم‌ها در جهت تبلیغ نماز و ترسیم‌کننده زیبایی آن باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این‌که «برخی از فیلم‌ها ارتباطی با نماز نداشته و حتی ضد ارزش هستند» گفت: فیلم باید در جهت تبلیغ نماز، اقامه آن و ترسیم‌کننده زیبایی‌های این فریضه الهی و فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این‌که «برخی از فیلم‌ها ارتباطی با نماز نداشته و حتی ضد ارزش هستند» گفت: فیلم باید در جهت تبلیغ نماز، اقامه آن و ترسیم‌کننده زیبایی‌های این فریضه الهی و فضایل اخلاقی در جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری نماز در گرگان با اشاره به رابطه نماز و هنر اظهار کرد: هنر یک نعمت است و می‌تواند به بهترین شکل ایفاگر و بیان کننده نقش‌های نماز در زندگی فردی و اجتماعی باشد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: نماز زیباترین زیبایی‌ها در زندگی انسان بوده و ارتباط انسان را با منبع همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها یعنی خداوند برقرار می‌کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان افزود: نماز دستور خداوند بوده و آنچه در اسلام محور حرکت‌ها و شئون یک فرد و جامعه می‌باشد یاد و ذکر خدا است.

امام جمعه گرگان با اشاره به این‌که «در همه ادیان ذکر است ولی در اسلام ذکر اصلی ذکر خدا و فلسفه نماز نیز یاد خداوند و و رسیدن به قرب الهی است» گفت: اقامه نماز یک دستور قرآنی بوده، ضمن اینکه در احادیت و روایات از پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) سفارش زیادی به اقامه نماز شده است.

نورمفیدی با اشاره به حدیتی از پیامبر (ص) گفت: نماز هویت دین اسلام است و باید همراه با خشوع و خضوع به درگاه الهی باشد و نحوه نماز خواندن شخصیت و تدین افراد مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه از تلاش‌های رئیس ستاد اقامه نماز و زکات کشور بدلیل خدمات در حوزه نماز و زکات قدردانی و بر لزوم اقامه نماز تاکید کرد و گفت: همه وظیفه داریم در اقامه این فریضه الهی کوشا باشیم.

سازمان سینمایی آماده حمایت از آثار در حوزه نماز است

معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جشنواره از آمادگی این معاونت برای حمایت از تولیدات مختلف فرهنگی در حوزه نماز خبر داد و گفت: منابع موجود در این بخش در اختیار فیلمسازان قرار می‌گیرد.

علیرضا رضاداد اظهار کرد: در این راستا سازمان سینمایی از همه تولیدات فیلم در زمینه دین، مذهب و نماز و بخصوص در حوزه فیلم کوتاه و مستند حمایت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه تولید فیلم‌های سینمایی در حوزه نماز و دین هزینه زیادی می‌طلبد و منابع سازمان کافی نیست، در صورتی که ستاد اقامه نماز بخشی از هزینه‌ها را تقبل نماید، سازمان سینمایی نیز در تولید فیلم‌های بلند (سینمایی) مشارکت خواهد کرد.

رضاداد با بیان این‌که «در حوزه نماز هرچه کار شود، کم است» از فیلم سازان خواست با مراجعه به مراکز فیلم جوان و فیلم کوتاه معاونت سینمایی وزارت ارشاد از حمایت‌های این مراکز بهره مند شوند.

معاون سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد که اقدامات عملی در حوزه نماز برای تولید آثار فاخر باید انجام شود.

در ادامه این جشنواره هیات داوان بیانیه پایانی را قرائت کرد و از سامانه جامع نماز کشور رونمایی شد.

این سامانه بیشتر آثار شرکت داده شده در جشنواره‌های سراسری فرهنگی و از جمله جشنواره نماز را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94032011428
  • خبرنگار :