نوبخت:

مازندران می‌تواند لوکوموتیو توسعه ایران باشد

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه برای پروژه‌های اولویت‌دار مازندران تخصیص اعتبار صد درصدی صورت می‌گیرد، گفت: مازندران می‌تواند لوکوموتیو توسعه ایران باشد.

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه برای پروژه‌های اولویت‌دار مازندران تخصیص اعتبار صد درصدی صورت می‌گیرد، گفت: مازندران می‌تواند لوکوموتیو توسعه ایران باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، محمدباقر نوبخت امروز (9 خردادماه 94) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران که در استانداری این استان برگزار شد، بیان کرد: فصل مشترک مسئولان مازندران توسعه استان متناسب با ظرفیت آن است.

وی با بیان اینکه سه فرصت برای توجه به این استان وجود دارد، افزود: مازندران حق بزرگی دارد و باید همه مساعی برای توسعه مازندران تعلق گیرد.

نوبخت با بیان اینکه یکی از فرصت‌های مازندران برنامه کوتاه‌مدت یک ساله 94 است که سومین ماه آن در حال سپری شدن است، عنوان کرد: بودجه 94 فرصتی است که می‌توان با آن بخشی از نیازهای استان را پاسخ داد.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی دارای سه وجه ملی، استانی ویژه و استانی است، افزود: اعتبارات ملی مازندران در سال گذشته 268 میلیارد تومان بود که با افزایش 40 درصد به 378 میلیارد تومان رسید.

نوبخت اظهار کرد: اعتبارات استانی ویژه در سال گذشته از 298 میلیارد تومان بود که به 391 میلیارد تومان رسید که 31 درصد در سال جاری رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات استانی که برای جبران عقب‌ماندگی بهره می‌بریم از 172 میلیارد تومان به 286 میلیارد تومان با 66 درصد رشد افزایش یافته و اعتبارات جاری استان در سال گذشته 256 میلیارد بوده که به 311 میلیارد تومان رسیده که در این بخش رشد 21 درصد دارا بود.

معاون رئیس‌جمهور در قولی مساعد به مازندرانی‌ها گفت: این امکان وجود دارد که برای پروژه‌های اولویت‌دار مازندران که تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد تا 100 درصد اعتبار تخصیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران فرصتی برای جهش در پیش دارد، اظهار کرد: رئیس ‌جمهور سفری به همه استان‌ها خواهد داشت و در آینده به مازندران نیز سفر می‌کند.

نوبخت با اشاره به اینکه برنامه سفر رییس‌جمهور به گونه‌ای است که باید طرح‌های در نظر گرفته شده در سال‌های باقی‌مانده دولت انجام شود، اظهار کرد: استان‌های مازندران، گیلان و گلستان دارای مشکلات دیرینه‌ای هستند که تلاش می‌کنیم این مشکلات را رفع کنیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه مازندرانی‌ها مستحق وضعیت فعلی نیستند، عنوان کرد: مازندران می‌تواند لکوموتیو توسعه بوده و ایران را به دنبال خود بکشد.

نوبخت افزود: طرح‌های رئیس‌جمهور دو ساله است و مدیران در حوزه خود دو یا سه طرح برجسته را انتخاب کنند تا پیش از سفر رییس‌جمهور لیست این طرح‌ها ارائه شود.

وی در پایان یادآور شد: برنامه توسعه‌ای مازندران براساس طرح آمایش سرزمین باید تا دو ماه توسط شورای برنامه‌ریزی استان نوشته شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 94030905573
  • خبرنگار :