حمام تاریخی «حسن‌خان» مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت حمام تاریخی «حسن‌خان» کرمانشاه خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از مرمت حمام تاریخی «حسن‌خان» کرمانشاه خبر داد.

مهندس علی‌فعله گری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: حمام حسن خان یکی از آثار تاریخی مربوط به دوران قاجاریه شهر کرمانشاه است که در خیابان حدادعادل این شهر و در ورودی تکیه معاون‌الملک قرار دارد.

وی ادامه داد: این حمام همانند دیگر حمام‌های تاریخی دارای سربینه، گرم‌خانه و فضاهای متعدد دیگری است که در سربینه و گرمخانه حمام، گنبدها بر روی ستون‌های سنگی قرار گرفته و به شیوه مارپیچ تزیین شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در خصوص پروژه مرمت این بنای تاریخی اظهارکرد: در چند سال گذشته و در چندین نوبت کار مرمت حمام حسن خان توسط این اداره کل انجام گرفته، اما مرمت آن هنوز به مرحله نهایی نرسیده است، لذا در نظر داریم که امسال نیز پروژه مرمت آن را ادامه دهیم.

فعله‌گری با اشاره به اینکه این حمام 590 متر مربع ‌وسعت دارد، یادآور شد: در سنوات گذشته کار مرمت در بخش‌های سفت‌کاری و اساسی این بنای تاریخی انجام شده و امسال قصد داریم که به مرمت بخش‌های نرم‌کاری و جزیی کاری آن بپردازیم.

وی تاکید کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد که نصب تجهیزات مربوط به تأسیسات آن نیز امسال انجام شود.

به گزارش ایسنا، حمام تاریخی حسن خان در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۰۴۸۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 94022212804
  • خبرنگار :

برچسب‌ها