مسعود میرکاظمی تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کشورهای غیرمتعهد در مبارزه با تروریسم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در امر مبارزه با تروریسم باید علاوه بر همگرا کردن کشورهای قربانی تروریسم از ظرفیت سازمان همکاری اسلامی و کشورهای غیرمتعهد استفاده کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در امر مبارزه با تروریسم باید علاوه بر همگرا کردن کشورهای قربانی تروریسم از ظرفیت سازمان همکاری اسلامی و کشورهای غیرمتعهد استفاده کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مسعود میرکاظمی درباره دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور اظهار کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی شهدای ترور اقدام خوبی است اما برگزارکنندگان این کنگره توجه داشته باشند بازتاب و پوشش گسترده آن تاثیرات مطلوب و مورد انتظار را به دنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: بازتاب وسیع کنگره و نتایج آن در سطح جهان تاثیر بسزایی در همگرا شدن دولت‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه دارد.

وی متذکر شد: با وجودی که جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین قربانی ترور و تروریسم است، ولی صهیونیست‌ها و کشورهای غربی، افکار عمومی جهان را از طریق رسانه‌های‌شان به نحوی مدیریت می‌کنند که گویا ایران خود تروریست و حامی همه تروریست‌های عالم است. نمود این مسئله حتی در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل یا قطعنامه‌های اتحادیه اروپا نیز قابل مشاهده است که نمونه آن تحریم‌ها و اقدامات ناجوانمردانه‌ای است که در موضوع هسته‌ای علیه ایران انجام می‌دهند.

وزیر اسبق نفت، ضعف جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قربانی تروریسم را در استفاده ضعیف از توانایی‌های رسانه‌ای این کشورها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌های صهیونیستی و غربی با اطلاع‌رسانی یک سویه، ایران‌هراسی و حمایت ایران از تروریست‌ها را مدام در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی خود تبلیغ می‌کنند، اما راه‌های مبارزه چیست؟ به نظر بنده باید از ظرفیت‌های سیاسی و رسانه‌ای سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در کنار ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشورهای قربانی تروریسم نیز استفاده بهینه کرد.

وی در پیشنهادی تأسیس شبکه رسانه‌ای کشورهای غیرمتعهد را خواستار شد و افزود: باید بتوانیم از ظرفیت مجمع کشورهای غیرمتعهد در کنار موقعیت کشورهای قربانی ترور و تروریسم استفاده کنیم و با راه‌اندازی شبکه رسانه‌ای قوی می‌توان در برابر نظام رسانه‌ای صهیونیسم و دروغ‌پراکنی‌های آمریکا واکنش بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به رفتارهای دوگانه غربی‌ها در بوجودآوردن داعش و اعلام انزجار از این گروهک تروریستی، گفت: سیاستمداران غربی، داعش را به‌وجود ‌آوردند و ظرف مدت بسیارکوتاهی با استفاده از رسانه‌های خود به اصلی‌ترین جبهه ضدداعش تبدیل شدند. این کشورها داعش متوحش را بوجود می‌آورند، آموزش می‌دهند و پول و سلاح در اختیارشان می‌گذارند و با موج رسانه‌ای که به راه می‌اندازند خود را ضدداعش نشان می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آمریکا امروز حقوق‌بشر را زیر پا گذاشته و در فلسطین، غزه، لبنان و یمن نسل‌کشی می‌کند اما حوادث و جنایت‌های آنان در این کشورها آن طور که روی می‌دهد پوشش رسانه‌ای داده نمی‌شود یا هیچ رسانه بین‌المللی به خاک‌وخون کشیدن زنان، کودکان و مردم یمن را مخابره نمی‌کنند.

وی ایجاد موج رسانه‌ای در سطح جهان را از مهمترین توصیه‌هایش به بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) بیان کرد و افزود: ایجاد چنین موجی را باید در دستور کار دومین کنگره مبارزه با تروریسم قرار داد، باید از مهمترین و مؤثرترین ابزار در اختیارغرب علیه خودش استفاده کنید.

وی تاکید کرد: برای همگراکردن کشورهای قربانی تروریسم باید از توان و ظرفیت این کشورها استفاده کرد؛ علاوه بر آن باید از جایگاه و موقعیت سازمان کنفرانس اسلامی بهره برد حتی باید از ظرفیت کشورهای غیرمتعهد که ایران حضور مؤثر و خوبی بین این کشورها دارد در جهت ایجاد همگرایی گسترده بین کشورهای دارای درد مشترک بهره مناسبی جست.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94021306896
  • خبرنگار :