کرباسچی: بازی‌های سیاسی ما را از نسل جوان غافل نکند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه امنیتی به احزاب سیاسی ندارد و باید از این فرصت برای توسعه تحزب و فعالیت‌های مدنی در کشور استفاده کنیم.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: دولت تدبیر و امید نگاه امنیتی به احزاب سیاسی ندارد و باید از این فرصت برای توسعه تحزب و فعالیت‌های مدنی در کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، غلامحسین کرباسچی در همایش «همدلی و همزبانی، کلید سازنگی» که با حضور جمعی از فعالین سیاسی و دانشگاهیان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت فعلی کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همچون یک کلاف سردرگم است که باید به تدریج و با انگشت تدبیر و صبر این گره‌ها را گشود. تعجیل در این امر مشکلات را بیشتر می‌کند.

وی افزود: اداره کشور بر اساس فکر و اندیشه تنها راه نجات کشور است و احزاب نیز می‌توانند در توسعه کشور نقش‌آفرینی قابل توجهی داشته باشند.

وی با اشاره به کارکردهای احزاب در ابعاد مختلف، گفت: یکی از کارکردهای احزاب ترویج اخلاق سیاسی در جامعه است.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی یکی دیگر از کارکردهای احزاب را پرورش نیروهای توانمند جوان برشمرد و گفت: عمر سیاسی افرادی که سال‌ها فعالیت سیاسی داشته‌اند رو به پایان است و باید در قالب احزاب تبادل تجربیات به نسل جوان صورت بگیرد. همچنین احزاب باید زمینه حضور بیشتر زنان در عرصه فعالیت‌های مختلف را بوجود آورند.

وی با بیان این‌که «احزاب ما در مقطع انتخابات فعال‌تر می‌شوند و با حمایت از افرادی آن‌ها را به قدرت می‌رسانند»، افزود: احزاب باید یک مجموعه برنامه در قالب برنامه حزب ارائه و مردم به آن برنامه رای بدهند و کاندیداهای حزب در صورت پیروزی در انتخابات برای تحقق آن برنامه‌ها تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان این‌ اعتقاد که «یک فاصله نسلی عجیب در کشور ما در حال شکل گیری است»، گفت: متاسفانه یک غفلت عظیم از نسل جوان کرده‌ایم و نه خیلی با منطق آن‌ها آشناییم و نه آن‌ها حرف ما را می فهمند. با این نسل همزبان نیستیم. نسل جوان ما عمدتا دنبال زندگی در حال هستند و به آینده نگاه نمی‌کنند که این بسیار خطرناک است. این خطر وجود دارد که فردی با شعارهای پوچ این نسل را همراه خود کند و با ایجاد موجی همه چیز را تخریب کند و ما هم مشغول بازی‌های سیاسی خود باشیم.

دبیرکل حزب سازندگی با انتقاد از نوع برخورد با نهادهای مدنی در دولت گذشته، گفت: در دولت اصلاحات شاهد رشد سازمان‌های مردم نهاد در کشور بودیم که باعث ساماندهی نیروهای جوان شده بود، اما متاسفانه در دولت گذشته برخورد مناسبی با نهادهای مدنی نشد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94021005950
  • خبرنگار :