• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94032514319
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون سیاسی وزیرکشور:

همدلی و همزبانی ملت و دولت تدبیر و امید مشهود است

همدلی و همزبانی ملت و دولت تدبیر و امید مشهود است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همدلی و همزبانی میان ملت شریف ایران و دولت تدبیر و امید مشهود است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همدلی و همزبانی میان ملت شریف ایران و دولت تدبیر و امید مشهود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، محمدحسین مقیمی در جشن اعتدال و استقرار دولت تدبیر و امید در اردبیل با بیان اینکه در عرصه اجتماعی شاهد کاهش شکاف میان دولت و ملت هستیم، افزود: در مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه ها هیچ مشکلی در کشور پیش نیامد، ولی در اجرای مرحله اول شاهد مشکلات عمده ای بودیم، که این نشان از همدلی و همزبانی میان ملت شریف ایران و دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان دولت تدبیر و امید احساس امید به آینده را در مردم زنده کرد، گفت: از لحاظ اقتصادی، درآمدزایی و فروش نفت در وضعیت خوبی نیستیم، ولی مردم به راحتی با اعتماد به دولت داشته های خود را سرمایه گذاری می کنند.

مقیمی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد ارتقای اخلاق اجتماعی بودیم، تصریح کرد: مجوعه دولت و طرفداران دولت سعی می کنند همه مسائل را با اخلاق نیکو پاسخ دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور بر کاهش سطح تخریب و انگ زدی در دولت تدبیر و امید به زیر صفر اشاره کرد و گفت: هیچگونه تخریب و انگ زنی در دولت فعلی وجود ندارد؛ چراکه مبنای دولت تدبیر و امید، اخلاق مداری است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره با آشتی اصحاب قلم با دولت، گفت: وقتی تعدادی از اقتصاددانان نامه ای به رئیس دولت سابق نوشتند، پاسخی که دریافت شد، اگر آن پاسخ را با درخواست دولت فعلی مبنی بر انتقاد و نقد دولت از سوی نخبگان انجام گیرد، مقایسه کنیم، آشتی اصحاب قلم و نخبگان کاملا مشهود می شود.

وی با بیان اینکه دولت از فعالیت های فرهنگی و هنری حمایت می کند، خاطرنشان کرد:کاهش تصدی گری دولت در مباحث فرهنگی، تقویت نهادهای صنفی و سمن ها، توجه اساسی به بخش گردشگری بویژه گردشگری خارجی در راستای ساماندهی اقتصاد کشور از جمله فعالیت های عمده دولت تدبیر و امید است.

مقیمی بازشدن فضای هسته ای کشور را یادآور شد و افزود: دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی به خوبی از عهده انجام کارشان برآمده اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ارائه تصویری جدید از جمهوری اسلامی ایران به دنیا و نفی پروژه ایران هراسی توسط دولت تدبیر و امید محقق شده است، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عقلانیت به جای سطحی نگری نشسته است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه امروز مردم صداقت را در بیان و اعمال دولت احساس می کنند، خاطرنشان کرد: دولت معتقد است فسادهای مالی در عدم شفافیت بوجود می آید و در این راستا دولت تلاش می کند مسائل را بصورت شفاف برای مردم مطرح کند.

وی با بیان اینکه امروز دولت از شفافیت در عمل دفاع می کند، گفت: همه آنهایی که از بیت المال منابع مالی را به یغما بردند، به این دلیل بود که شفافیت در برنامه مالی شان وجود نداشت.

مقیمی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید معتقد است تهمت زدن گناه و انگ زدن گناهی بزرگ است، افزود: وعده های دولت بر اساس واقعیت ها و امکانات موجود است و دولت از هر گونه وعده وعیدهای غیرواقعی و بی اساس پرهیز می کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت، علی رغم دیدگاه های مختلف، ارتباط بسیار خوب با مجلس شورای اسلامی است، تصریح کرد: دولت خود را ملزم می داند وعده های خود را در راستای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بدهد.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت خود را یک دولت اعتدال گرا می داند و اعتقاد دارد گفتمان اعتدال گرایی جایگاه ملی و فراملی خود را بدست آورد.

مقیمی با بیان اینکه در سال 1391 رشد اقتصادی 6.8- درصد را در شرایطی تجریه کردیم که درآمدهای نفتی بسیار بالا بود، ادامه داد: با تلاش دولت در دی ماه سال 1393، به رشد 3.7 درصدی رسیدیم.

وی افزود: دولت در طول بیست ماه فعالیت خود، حدود هزار و 100 جلسه، 120 تصمیم نامه، 43 لایحه، 18 بخشنامه، 29 دستور رئیس جمهور و 770 تصویب نامه برای ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور گذراند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با مقایسه برخی آمارهای دولت سابق و فعلی، گفت: رشد سرمایه گذاری از منفی 23.8 در سال 92 به 13.8 در سال 93، رشد صادرات از منفی 3.1 به 13.3، نرخ بیکاری از 12.3 به 10.5، تورم نقطه به نقطه از 43 به 14.6 رتبه فضای کسب و کار کشور از 152 به 130 رسیده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت فعلی از رشد فزاینده دولت به بانک های پیمانکاران جلوگیری شد، تصریح کرد: بدهی های دولت به پیمانکاران نیز از طریق اوراق مشارکت و تهاتر کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: دولت تنها به مذاکرات چشم ندوخته و همانطور که بارها عنوان شده، به مذاکرات امیدواریم اما برای وقوع هر سناریویی برنامه ریزی شده و آمادگی داریم با توجه به شرایط پیش رو، سیاست های دولت را براساس برنامه های پنج ساله توسعه و اهداف سند چشم انداز پیش ببریم.

مقیمی از آمادگی کامل دولت برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خبر داد وگفت: دولت همه ظرفیت های خود را بکار می گیرد و بر خود وظیفه می داند تا برای حضور همه افراد دغدغه مند که تمایل دارند در انتخابات شرکت کنند، شرایط را فراهم کند تا مردم به راحتی نمایندگان مورد نظر خود را شناسایی کرده و انتخاب کنند.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: هر فردی که انتخاب شود مورد تکریم بوده و دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا امکانات و منابع نهادهای عمومی له یا علیه فردی استفاده نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۳

يارانه من قطع شده ؛ کارمند هستم وهمه همکاران در سطح من وسطح بالاتر يارانه دريافت ميکنند؛ ارتباط هم يکطرفه است ومرکز خاصي براي اعلام مشکل وجود ندارد؛ خوب معلومه که هيچ مشکلي نمايان نمي شود!!